Avatar billede zica Nybegynder
05. marts 2013 - 11:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

windows stifinder langsom

jeg har en asus computer ved ikke hvad foren men den blev udsat for malware en heftig en men jeg fik den fjernet og den b clean for den men der blev stadig brug en masse internet og cpu på computeren selvom den bare stod med ikke noget programmer oppe. jeg vælger så sidste ud vej at geninstallere windows fra asus's backup som man skulle ligge ned på 5 cd'er. da jeg fik lagt det ind så virker den fint nok de første par minutter også bliver alt hva stifinderen har med at gøre langsom og firefox ka ikke køre ordenligt og vis jeg prøver at starte et program tager det også meget lang tid. jeg har norman suit 10, norman malware cleaner og malwarebytes liggende som jeg har haft kørt men intet de fandt ikke noget på computeren jeg har også DLL-file fixer på som jeg så også har kørt den kan så kun finde nogle små fejl med nogle af de filer der mangler. så jeg vil høre jer om i har nogen anelse hvad det kan være der ligger på comuteren eller noget der kan muligvis hjælpe
05. marts 2013 - 12:09 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Er PC'en fuld opdateret mht. WindowsUpdate mm. ... ?

Se også
www.eksperten.dk/guide/1551
www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
05. marts 2013 - 12:25 #2
Prøv dette Vista firewall control
http://www.eksperten.dk/guide/1553
Og se så hvor meget og hvad der bruger din internet forbindelse.

Og også et kig her kan måske hjælpe.
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/er%20computeren%20langsom.htm
Avatar billede zica Nybegynder
05. marts 2013 - 12:25 #3
det er en windows 7 x64 home Premium
Avatar billede zica Nybegynder
05. marts 2013 - 15:54 #4
jeg har kørt den og der vises ikke noget og den der firewall kommer ikke frem med nogle mærkelige programmer som bruger af netværket, men nu virker nettet lidt bedre men der kommer nogle tidspunkter for firefox ikke svare men kommer igen efter 3-7 sec og når jeg nu kigger igennem filerne så virker den også fuldt ud men vis jeg går ned i nogle under mapper som inde i programmer også ind i nogle af dem så tager det lidt mere tid. der er en antivirus på den som er fra asus af som jeg havde blockeret som havde en proxy server den stoppede jeg også virkede den slet ikke med nettet også satte jeg den til igen i den vista firewall også virkede nettet igen det er der efter at der kun er de problemer med at den står af i de 3-5 sec også kommer tilbage igen. men der er stadig det lille problem med stifinderen der tager lidt tid vis man skal helt ind. computeren har heller ikke de 230-290 ting kørende over nettet den ligger på 50-90 nu
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2013 - 19:10 #5
Er det Norton antivirus der lå på fra starten af?
Har du fjernet den helt fra computeren da du installerede Norman Suit 10?
Har du noget der hedder Webstorage der starter med Windows?
Du ser det ved at skrive msconfig i søgefeltet og gå i start.
Har du så prøv at deaktivere det, og se om det løser dit problem.
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
06. marts 2013 - 01:52 #6
Nå men det er da rart der er fremskridt og bedring på vej.

Brug dette og fjern alle programmer du ikke bruger:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Og dette for at fjerne alle efterladenskaber fra Norton/symantec:
https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_en_us

Og dette program for at rense ud i registreringerne:
http://www.regsofts.com/free_registry_repair/registry_repair.htm

Og her er nogle automatiske løsninger med Windows Fix it Solution Center
Find automatiserede løsninger på dine problemer:
http://support.microsoft.com/fixit/da
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
06. marts 2013 - 02:04 #7
Og med denne løsning kan du forøge hastigheden og hente flere filer ad gangen.

Der står at det er til windows browser dit og dat men det gælder ligegyldigt hvilken browser du anvender.

Automatisk fix:
http://support.microsoft.com/kb/282402/da

Og hvis du selv vil gøre det:

Hvis du vil øge antallet af filer, du kan hente samtidigt, til 10 filer, skal du følge denne fremgangsmåde:
Start Registreringseditor.
Find følgende nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
Peg på Ny i menuen Rediger, klik på DWORD-værdi, og tilføj derefter følgende registreringsdatabaseværdier:
Værdinavn: MaxConnectionsPer1_0Server
Værdidata: 10
Basis: Decimal

Værdiens navn: MaxConnectionsPerServer
Værdidata: 10
Basis: Decimal

Afslut Registreringseditor.
Avatar billede zica Nybegynder
06. marts 2013 - 11:49 #8
der ligger ikke norton på det var trend micro som ligger på computeren og nu har jeg fjernet den og nogle af alle de tilføjelses programmer der var som jeg ikke brugte og kørte min dll-file fixer som fandt 47 manglende windows filer og nu køre den perfekt uden problemer.
Avatar billede hubertus2013 Nybegynder
07. marts 2013 - 04:37 #9
Perfekt.
Avatar billede qaws123 Nybegynder
07. marts 2013 - 11:39 #10
prøv at scanne sti finder med dit anti virus pogram sti finder ligger på placeringen c:\windows\explore.exe
men jeg syndes at du skal scanne hele computeren måske med to forskelige antivirus pogrammer