Avatar billede avminarm Juniormester
28. februar 2013 - 23:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

beskytte mappe - evt krytere?

Hej
Jeg har nogle mapper på nettet som indeholder billeder fra et overvågningskamera - jeg har lavet et system hvor man kan se de enkelte mapper, billeder mv.

MEN jeg ville gerne have jeg er den eneste der kan komme til at se disse billeder - så hvordan beskytter jeg nemmest en mappe (flere mapper) på nettet?

Hvis man kryptere - skal der kunne dekrypteres den anden vej?

Nogen bud?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2013 - 00:34 #1
Hvis filerne ligger et sted hvor de ikke kan serves direkte af web serveren, saa kan de kun hentes via et PHP script. Det kan saa checke brugernavn/password og evt. dekryptere hvis de er gemt krypteret.
Avatar billede Fnugus Nybegynder
01. marts 2013 - 08:29 #2
Hvis du har en apache server, kan du lægge en .htaccess fik i mappen med billeder, som indeholder noget i retning af 'deny from all'. Så får folk en 'access forbidden' hvis de kigger i mappen via hjemmesiden. Læs lige op på den præcise syntaks for .htaccess, det er ikke slå kompliceret.
Avatar billede avminarm Juniormester
02. marts 2013 - 22:03 #3
hej.

Jeg kan desværre nok ikke komme til at lægge billederne uden for www - dev de er umiddelbart tilgængelige på nettet.

.htacces kan være en mulighed (jeg har ikke lagt mig fast på websted) - men hvad hvis det ikke er en apache server?
Avatar billede avminarm Juniormester
09. marts 2013 - 18:30 #4
Bumper lige tråden - mon ikke der findes andre ideer?
Avatar billede avminarm Juniormester
21. marts 2013 - 18:09 #5
det her med at lægge filerne uden for www kan lade sig gøre på mit hotel - men hvordan henter jeg dem med php? jeg kan ikke lige i mit hoved greje den?

Evt. nogen der har et eksempel?
Avatar billede Fnugus Nybegynder
21. marts 2013 - 20:15 #6
Hvis dine filer ligger i

~/path/to/server/data/

og din PHP ligger i
~/path/to/server/www/

kan dit php script indeholde

include('../data/script_to_include.php')

eller lign.
Hent dem via de normale funktioner, og angiv stien til dem. Husk på at ".." betyder "en mappe op".
Avatar billede avminarm Juniormester
24. marts 2013 - 13:51 #7
hej - godt bud - men jeg kan ikke få lov :-(

jeg får fejlen
Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/home/www/data/view.php) is not within the allowed path(s):

kan jeg gøre andet?
Avatar billede avminarm Juniormester
01. april 2013 - 12:30 #8
vil i have points - jeg lukker sprg.
Løsningen med placering uden for www kan ikke lade sig gøre, da open_basedir ikke er mulig.

jeg forsøger med med htaccess
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2013 - 20:58 #9
tjo