Avatar billede Svane55 Nybegynder
27. februar 2013 - 18:19 Der er 3 kommentarer

HTML5 form validation og webform

Jeg vil gerne bruge HTML5 form validering på mine TextBoxe, som f.eks. required="true":

<asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" required="true"></asp:TextBox>

Problemet (så vidt jeg kan se) er at "required" attributten knytter sig til det form tag som input (her textbox) feltet er inden i.

Hvis jeg har 2 "forms" på min side, eks. en kontakt og en login formular bliver "required" udløst uanset hvilken submit knap jeg trykker på.

Problemet opstår ikke hvis jeg har <form></form> tags omkring mine 2 forms.

"Desværre" kan jeg ikke løse det på den måde i en webform, men kan det løses på en anden måde?
Avatar billede Svane55 Nybegynder
27. februar 2013 - 19:11 #1
Det jeg gerne vil have er:

<form id="form1" runat="server">

<asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" required="true" ></asp:TextBox>
<asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Send 1"  />

<asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server" required="true" ></asp:TextBox>
<asp:Button ID="Button2" runat="server" Text="Send 2" />

</form>

... Button1 skal udløse validering af TextBox1, Button2 skal udløse validering af TextBox2.

Som det står her vil begge knapper udløse validering på TextBox1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. februar 2013 - 20:28 #2
Så længe du køre med gammeldags webforms i ASP.NET, så er der vel ikke andet for end at undlade HTML5 form validation.
Avatar billede Svane55 Nybegynder
28. februar 2013 - 00:57 #3
Ahh :)
Man kan jo være "tvunget" til at være gammeldags, men så i det mindste kunne glæde sig over lidt sminke.
Der er jo altid en løsning :)

Jeg fandt dette her: http://www.frederikvig.com/2009/06/using-multiple-forms-on-an-asp-net-web-forms-page/

Mit problem kan vist godt holde til at jeg gør det sådan.