Avatar billede pixel25 Nybegynder
27. februar 2013 - 04:08 Der er 5 kommentarer

Ingen signal til skærm

Hej jeg har en stationær pc med windows 8 installeret men jeg har flere gange været udsat for at der sker en fejl og computeren genstarter automatisk, men sidste gang det det skete var der ikke noget signal til skærmen efter genstart og start knappen på computeren lyser gul istedet for hvid som den plejer når den er tændt.

Jeg har prøvet og tage strømmen fra og alle kabler ud og sat i igen men der er stadig ikke noget signal til skærmen når jeg
tænder computeren. Er den død? eller findes der en løsning, jeg har prøvet og slå strømmen fra og holde start knappen inde i
30 sekunder men det hjalp heller ikke. Håber nogen kan hjælpe.

mvh
sbj
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 04:15 #1
Vises der ikke engang opstartsbillede fra bios?
Avatar billede pixel25 Nybegynder
27. februar 2013 - 04:30 #2
Nej skærmen siger bare der ikke er noget signal, jeg har prøvet skærmen på en anden pc så det er ikke den der er problemet jeg tror heller ik der er noget galt med computeren, jeg tror det er windows der er gået i coma.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. februar 2013 - 06:45 #3
Husk at svar er forbeholdt dem som hjælper dig, de bruges når du skal udbetale løn (point).

Hvis du ikke kan se frem til BIOS, så har det intet med windows at gøre!

Du bør poste præcis info om alt involveret Hardware.

Prøv at starte op med kun:
Bundkort.
CPU.
RAM (tages ud og sættes i igen, prøv evt med kun en blok på skift).
Grafikkort (tages ud og sættes i igen).
Er der nu billed ?

PS. Hvis dit grafikkort har flere stik til skærmen, så prøv lige dem begge/alle.

Er pcen ny, så kontakt forhandleren hvis ovenstående ikke giver billed.
Avatar billede pixel25 Nybegynder
27. februar 2013 - 22:18 #4
Jeg har prøvet og tage grafikkort og ram fra men det hjælper heller ikke, så jeg må nok sende den til rep eller købe en ny.

hvordan giver man point til et svar?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. februar 2013 - 06:35 #5
Man starter med at læse FAQ. ;-)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3