Avatar billede Thingo Nybegynder
26. februar 2013 - 22:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kunne ikke hente mappeindholdsliste (filezilla)

Hejsa

Nu har jeg de sidste par timer googlet højt som lavt.
Mig og en mate har lige købt et webhotel og oprettet et domæne til os hver.
Da jeg så idag skal logge på min ftp bruger med filezilla møder jeg så beskeden "Kunne ikke hente mappeindholdsliste".
Og det plejer for så vidt ikke at være et problem da det oftest betyder at jeg har glemt at skifte til Aktiv mode som man helst skal når man skal connecte til en windows server ved surftown. Jeg går så ind og ændrer det, men det hjælper lige hvidt. Det skal siges at min mate med samme ftp bruger og samme klient ingen problemer har med at connecte.

Så har jeg ellers været på google for at finde en løsning. Jeg har haft min firewall slået helt fra så tror ikke det kan være der den ligger. Jeg har prøvet med coreftp, og smartftp udover filezilla. og kan simpelthen ikke finde en løsning der virker.

Håber der er nogle som kan komme med nogle yderligere forslag, og på forhånd tak for hjælpen.

- Mikkel
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
26. februar 2013 - 23:21 #1
Jeg har før set at diverse funktioner i Antivira også kan lave ballade. Prøv at teste ved at deaktivere ALLE funktioner i den.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2013 - 02:35 #2
det er serveren, og IKKE klienten der bestemmer, dvs sætter aktiv/passiv mode.

evt. skal du have en portrange åben til pasv, f.eks 50000-51000.

og husk også at selvom porte er åbne i din firewall (hardware), kan de være lukket i windows firewall, og så dutter det ikke.

så check lige windows firewall.
Avatar billede Thingo Nybegynder
27. februar 2013 - 08:06 #3
Prøvede lige at nedlægge mit antivirus.. heller ikke der var der bid.
Ja undskylder jeg ikke udtrykkede mig klart nok:P Jeg har prøvet at nedlægge begge firewalls:)
Avatar billede Thingo Nybegynder
27. februar 2013 - 10:44 #4
UPDATE* Nu er jeg så kommet ud på min skole og der har jeg ingen problemer(Bruger min bærbar og den prøvede jeg også med igår) Så Nu er det jo da med garanti min router. Nogen der har erfaringer med at åbne porte i en jensen router?
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 12:14 #5
Pas, men lyder som om du har ret.
Der er sandsyligvis lukket for TCP port 20/21 på din router.