Avatar billede tChristiansen Nybegynder
26. februar 2013 - 20:00 Der er 3 kommentarer

Mikrofonen bliver ikke registreret mens jeg bruger HDMI.

Hej Eksperten(r)

Jeg har fået anskaffet mig et nyt tv, som ganske fint, har HDMI.
Min oprindelige tanke var at sætte PC'en til mit nye tv, da jeg tidligere brugte en gammel 15" skærm.

Når jeg så sætter mit headset til pc'en mens den er sat til tv'ets HDMI, genkender min pc slet ikke min mikrofon.

Den kan godt se, at den er tilsluttet bagpå i dens 3.5mm jack, og jeg kan sagtens indstille dens lydniveauer o.l.

Hvis jeg åbner Skype, og som standard har sat mit headset som primær lydkilde, registrerer den slet overhovedet ingen lyd fra min mikrofon.

Jeg har prøvet nogle forskellige løsninger;

- Sat mit headset til standard kommunikationsenhed.
- Jeg har fjernet fluebenet ved denne indstilling: "Allow applications to take exclusive control of this device."

- Tjekket om min mikrofon var slukket ;)

Jeg ved ikke om dette har relevans, men jeg kører billedet igennem et ATI Radeon HD 5450  - og mit OS er Windows 7 64-bit.

Forresten, jeg beklager hvis mit spørgsmål er placeret forkert. Var ikke sikker på om det var Audio eller Andet- kategorien.

Mange venlige hilsner
Thomas Christiansen
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 00:27 #1
Har du sikret dig at mikrofonen er sat BÅDE som standard optageenhed OG standard kommunikationsenhed under optagelsesenheder i Windows?
Avatar billede tChristiansen Nybegynder
27. februar 2013 - 08:26 #2
Hej snowmandk

Ja, det fik jeg ikke nævnt i den oprindelige post.

Jeg har både sat headsettet og mikrofonen til at være standardenhed for både kommunikation og optagelse, dette uden held.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. februar 2013 - 12:11 #3
Hm... Så vil jeg mene at det BURDE virker...
Prøv evt. at sætte Skype direkte til at bruge dit lydkort i stedet for primær... Nu ved jeg ikke hvad dit lydkort er for et, men fx. Realtek HD Audio...
Kan ikke rigtig komme på andre ideer.