Avatar billede luffyLOL Nybegynder
23. februar 2013 - 07:02 Der er 8 kommentarer

[HJÆLP] formatering!

Hej derude!

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg er ny omkring at formatere pc. Jeg startede med at prøve med en disk ( windows 7 installations CD ) så geninstallerede jeg windows 7 systemet OS 64-bit. Jeg fandt så ud af at den ikke havde slettet alle mine data som jeg så gerne ville have .. (formatering).

Så prøvede jeg at lave formindskning af partitionen C:, men den sagde: "ikke tilstrækkelig plads til at udføre denne handling" eller noget i den retning. Så prøvede jeg at skrive "FORMAT C:" inde i CMD, den sagde: "Filsystemtypen er NTFS. Angiv diskenhedsnavnet for drev C:". Jeg prøvede at skrive "C:", "Local disc", "Lokal disk" men ingen af dem virkede. Jeg har prøvet at højre klikke på "denne computer" og trykke formater, men den siger jeg ikke kan fordi at så kan jeg ikke bruge computeren (pga den afinstallerer styresystemet).

Please hjælp mig! jeg vil bare så gerne have min PC formateret... Jeg håber virkelig nogen derude der kan hjælpe mig!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. februar 2013 - 07:57 #1
Hvorfor bruger du ikke windows eget formateringssystem under installationen?
http://gratisupload.dk/vis_billede/692381/
Avatar billede Jensen DK Novice
23. februar 2013 - 09:43 #2
Du kan ikke bare formatere C drevet for der ligger styresystemet og når det kører så kan det ikke formateres, gør som #1 foreslår.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2013 - 09:59 #3
du kan gøre det på denne måde

sæt win 7 cd/dvd i drevet og boot op på den

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind denne vej

custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

her fjerner du partition c + det lille systemdrev på 100 mb som win 7 opretter (win 7 systemfiler)
det behøver du ikke oprette igen da win 7 selv gør det

lav nu en ny partition c og nu bliver den auto formateret er helt ren

http://support.microsoft.com/kb/2476568

m.v.h
Avatar billede luffyLOL Nybegynder
23. februar 2013 - 15:36 #4
Tak for jeres super gode svar! Installations cd'en spørger om jeg vil installere med de nye opdateringer (så skal computeren have forbindelse til internet) eller om jeg ikke vil, der står hvis jeg vælger den mulighed hvor pc'en ikke har brug for internet, kan installationen gå galt. Betyder det her noget? Kan jeg godt bare vælge den uden internet, eller er det et skidt valg?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2013 - 15:56 #5
sæt du bare dit internet stik i

men lad være med at rode ude på internettet uden virus program
så hent det og læg det på en usb eller andet medie mens du opdaterer hos Microsoft

m.v.h
Avatar billede luffyLOL Nybegynder
23. februar 2013 - 16:35 #6
Får desværre en fejl med internettet nu "modem fejl 651" kan det lade sig gøre at lave formateringen uden internet? (jeg kender ikke risikoerne ved det)
Avatar billede luffyLOL Nybegynder
23. februar 2013 - 17:20 #7
Ok nu har jeg prøvet at formatere uden internet, men jeg har ikke muligheden "drevindstillinger (avancerede) hvad gør jeg ?
Avatar billede luffyLOL Nybegynder
23. februar 2013 - 19:10 #8
Ændrede i BIOS med boot device så nu virker det.. Men hvorfor formaterede den 500 GB på 1 sekund uden at sige noget? Er der noget galt? Jeg har Dell computer.