Avatar billede Sjildur Nybegynder
22. februar 2013 - 14:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Computer

Hej kloge mennesker jeg ville lig høre om det er muligt af købe et nyr kabinet+strømforsyning og et nyt grafikkort også tage de gamle ting i ens computer og putte det over i det nye kabinet?

Oliver
Avatar billede Blandy Praktikant
22. februar 2013 - 14:33 #1
Ja det er det skam, hvis man finder de produkter der passer sammen med de ting man vil bruge igen.
Avatar billede Sjildur Nybegynder
22. februar 2013 - 14:35 #2
Er det ikke alle produkter der kan gå sammen?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 14:40 #3
Ikke helt, men dine stumper vil sikkert kunne tages med.

PSU skal ha de rigtige stik og være kraftig nok (en nyere PSU vil sikkert være ok).

Dit kabinet kan sikkert bruges, der skal typisk understøtte ATX bundkort og evt. ha blæsere nok til god ventilation (der må være plads nok til GFX).

Hvis dit grafikkort er af typen PCI-E vil det passe i nye bundkort.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. februar 2013 - 14:43 #4
Nej. F,eks processorer skal passe sammen med det stik (socket) som bundkortet har. Der er forskellige slags afhængig af hvad bundkortet du har. Og grafikkort har heller ikke nødvendig det samme generation pci stik på bundkortet. De kan godt sættes sammen nu om dage alligevel, men et for hurtigt grafikkort i forhold til et langsommere pci bus, vil resulterer i, at man slet ikke udnytter sit grafikkorts potentiale.

Det samme gælder harddisk (specielt ssd harddisk), og ram m.m.

Så det hele skal passe sammen, ellers enten virker det ikke, eller man mister ydeevne i forhold hvad produktet er designet til.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 15:39 #5
Jeg fik ikke nærlæst, så i #3 svarede jeg på om du kunne tage kabinet/PSU samt GFX med videre.
Altså lige modsat.
Sorry!

Mit helt klare forslag er du poster det du ønsker at tage med (præcise specifikationer gerne med links til eksempelvis edbpriser.dk).
Derefter får du fra os forslag til mulige opgraderinger.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 15:41 #6
Husk også et budget så vi ved hvor gode stumper vi kan foreslå dig.
Avatar billede Sjildur Nybegynder
22. februar 2013 - 16:49 #7
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 16:54 #8
Blandy det med at man slet ikke udnytter grafikkortes potentiale, det vil jeg altså godt gå i rette med.
Her er 2 hurtige billeder med et GTX680 tag lige et kig på dem.

http://www.hardocp.com/images/articles/1341219566Ew8yr7oTVd_2_1.gif
http://www.hardocp.com/images/articles/1341219566Ew8yr7oTVd_2_3.gif

Kilden som du bør læse finder du her:
http://www.hardocp.com/article/2012/07/18/pci_express_20_vs_30_gpu_gaming_performance_review#.USeMDFc0CyE
*ttp://www.hardocp.com/article/2012/07/18/pci_express_20_vs_30_gpu_gaming_performance_review#.USeMDFc0CyE

Fakta er:
Der er ikke ret stor forskel på om der anvendes PCI 2.0 eller PCI 3.0.
(jo langsommere kort jo mindre forskel og GTX 680 er et af de hurtigste)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 17:04 #9
Du kan sagtens købe det kabinet og vælge dig et GTX660 TI.

Denne PLATIN (de fleste er kun bronze) strømforsyning vil være fin til dit setup inc. et GTX660 TI.
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/antec-earthwatts-ea-550-platinum-id-6682949.aspx
Avatar billede Sjildur Nybegynder
22. februar 2013 - 17:10 #10
og mit mother board jeg har nu det er fint nok? og rammene?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 17:13 #11
Hvis du vil forberede dig på et kraftigere grafikkort (senere upgrade), så er det den her du skal kigge på.
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/antec-earthwatts-ea-650-platinum-id-6682950.aspx
Avatar billede Sjildur Nybegynder
22. februar 2013 - 17:15 #12
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 17:17 #13
Ja dine RAM køre jo for nuværende i dit bundkort, så jeg kan ikke se der skulle være et problem med dem.
Dit bundkort kan sagtens sidde i det kabinet du har valgt.
(Man kan altid ønske sig et hurtigere inc CPU)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 17:19 #14
De strømforsyninger jeg linkede til er mere effektive.
Avatar billede Sjildur Nybegynder
22. februar 2013 - 20:00 #15
nogen gode strømforsyninger på 600-700 til cirka 500kr
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 04:21 #16
Du finder ikke så store PSU til så små penge, hvis du også vil ha kvalitet.
Lad nu vær med at ødelægge din kommende oplevelse fordi du vil spare 150,- kr.

Begge dem jeg linkede til (PLATIN) vil mere end opfylde dine nuværende krav for små penge.
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/antec-earthwatts-ea-550-platinum-id-6682949.aspx
http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/antec-earthwatts-ea-650-platinum-id-6682950.aspx

Insistere du på et og andet kineser gøjl med på papiret ok specifikationer, så vil jeg absolut ikke stå inde for den.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 04:36 #17
Hvis din elregning har nogen betydning, så kan jeg fortælle dig at de 150 kroner vil du få retur i form af mindre brugt strøm!!
(Rest strømmen udvikler varme du skal slås med, ud over at betale for den..tab/tab)

Ydelsen er heller ikke så forskellig som det lyder:
650 watt (mit link) X 93% udnyttelse = 604,5 watt. (win/win)
700 watt (dit link) X 86% udnyttelse =  602 watt.
700 watt (kineser) X 80% udnyttelse = 560 watt.
700 watt (ringe kineser) X 60% udnyttelse = 420 watt.

Som du ser er mit link faktisk den kraftigste af de nævnte PSU, når det kommer til de watt du kan bruge og ikke dem du betaler for til dit elselskab.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 08:00 #18
Her er lidt uddrag fra et review af den.

From the recorded noise levels an adept user can easily understand that Antec preferred to sacrifice a small level of thermal performance in order to achieve exceptionally low acoustics. Truly, the Antec Earthwatts Platinum 650W unit is entirely silent up to 70% load. Only at 80% load the noise level becomes discernible from very short distances. The unit needs to run at maximum load for at least 6-8 minutes for the fan's noise to become clearly noticeable from a reasonable distance.

The Earthwatts Platinum 650W PSU also excels in acoustics, with the unit running entirely silent across the entire nominal load range. The high efficiency also allows it to operate at fairly low temperatures as little energy is wasted as heat.

Legit Bottom Line: The Antec Earthwatts Platinum 650W unit is recommended for gamers, enthusiasts and professionals who want excellent performance and outstanding efficiency but do not care about modular cables and fancy designs.

http://www.legitreviews.com/images/reviews/1978/recommended.jpg
Avatar billede Sjildur Nybegynder
23. februar 2013 - 09:43 #19
men er 550 watt nok??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 11:05 #20
Svar er til dem som hjælper dig, således du kan give dem deres "løn" point.

Ja begge de 2 PSU jeg har linket til er mere end du har brug for.
Med den store af dem kan du 2 stk. 660 TI i SLI.
Et 660 TI bruger altså kun op til 150 watt.