Avatar billede Sjildur Nybegynder
20. februar 2013 - 19:35 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning

Hej der ude jeg ville lige høre om min strømforsyning på 480 watt kan det trække nvidia geforce gtx 660? og er det et god kort?

Oliver
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 19:47 #1
Det kommer an på hvad din pc ellers består af.

GTX 660 er et godt midrange/mainstream kort.
GTX 670 er et Gamer kort.

Her er en oversigt, du kan regne med placeringen af GTX660/GTX660 TI/GTX670/GTX680.
Dual GPU som GTX690 er en del hurtigere end tallet viser (der måles kun på en GPU).
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2013 - 20:21 #2
Nvidia Geforce 660 gtx bruger 140 Watt så ja.

Resten af dit setup burde ikke bruge mere end 200 Watt.. Så vil godt lige høre hvilken CPU du har i dit system, blot så vi har de 2 mest strømbrugende komponenter på listen..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 20:42 #3
Nemlig, det burde, men vi er nød til at kende resten af pcen for at kunne give et endeligt svar.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 03:41 #4
kontor/billig spilcomputer = 500 watt
udover det sædvanlige = 800 watt

jeg vil råde dig til at sætte en 7-800 watt i, så kan den trække det meste.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 07:06 #5
Pjat sidwave (igen et svar der burde være en kommentar - få nu læst den FAQ).

Alt efter resten af hans HW, kan han fint bruge den eksisterende PSU til han skal opgradere hele pcen.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2013 - 08:41 #6
#4 hvordan kommer du lige frem til den beregning? :o
Avatar billede Sjildur Nybegynder
21. februar 2013 - 08:41 #7
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 11:18 #8
Det ser ok ud Sjildur (men du nærmer dig grænsen på 12v), du skal med et mini kabinet være obs. på varme.
Køb evt ekstra blæsere til kabinettet.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2013 - 11:31 #9
#7 Hvad er temperaturen i maskinen generelt?

Kan ses med speedfan download link -> http://www.almico.com/speedfan447.exe
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 11:53 #10
#9 Temp stige en hel del med et GTX660 (nogen modeller mere end andre) når det så lille rumfang der skal varmes op.

Uanset den nuværende temp, så vil jeg anbefale god luftgennemstrømning (altid godt, men særlig vigtigt her).

Sjildur det er også vigtigt at kontrollere at der ikke i kabinettet sidder harddisk-bay i vejen for det kommende kort.
(kan nemt være tilfældet i et mini kabinet)
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2013 - 12:04 #11
#10 Jeg spørger efter viden fordi vi skal have de egentlige tal frem.. Vi kan godt begynde og få grafikkort og cpu til og lave mere varme, men jeg vil blot vide hvad normal temperatur er for de forskellige ting som Speedfan kan se.. og ja blæsere der laver airflow er noget man skal have.. Umiddelbart ser det ikke ud til den har den mulighed.. men kan jo være vi kan få den information..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 12:25 #12
Det var ingen kritik af du gerne vil kende de nuværende tal. :-)

Jeg havde blot ikke brug for dem, da valget af GFX (med eller uden udstødning) vil flytte meget og jeg mener at ekstra blæsere vil være et must uanset nuværende temp (evt. custom monteret).
Altså vil der være så store ændringer at jeg ikke rigtig kan bruge den nuværende temp til noget.

Jeg vil være mere interesseret i temp efter ændringerne.
Avatar billede Sjildur Nybegynder
21. februar 2013 - 12:48 #13
Hej mit grafikkort bliver rigtig varmt når jeg spiller men der sidder også kun en mini blæser på den cirka 80 grader på hårde spil.
ellers ligger alt cirka på omkring 32 grader højest 35 når jeg spiller.

Oliver
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2013 - 13:36 #14
#13 det er en god temperatur.

Er der plads til flere blæsere i kabinettet? (Gælder os selv hvis der sidder blæsere)
Avatar billede Sjildur Nybegynder
21. februar 2013 - 13:40 #15
der er ikke flere blæser huller men jeg tror godt jeg kan montere en inde i den på siden hvor der er en hel masse små huller?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 13:47 #16
Så køber du et 660 med udstødning (Gainward Phantom er et eksempel), udstødningen gør du slipper af med en del af varmen i kabinettet (kortet blæser luft ud der hvor dit skærmstik sidder).

Du sætter også en blæser fast der hvor du har dine små huller.

Tilbage er kun at du skal sikre dig at kortet kan sidde i kabinettet rent fysisk (længde og brede er større end dit eksisterende).
Avatar billede Sjildur Nybegynder
21. februar 2013 - 13:55 #17
hvordan er den bedste måde af måle det på? og mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 14:11 #18
En tommestok i kabinettet, målene for 660 finder du under det præcise korts specifikationer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 14:14 #19
Evt. en snor i kabinettet som du bagefter måler (hvis du har svært ved at komme til.)
Avatar billede Sjildur Nybegynder
21. februar 2013 - 14:18 #20
Okay mange tak for hjælpen vil lige give nogne points men en sidste ting er gtx 660 godt? eller er det værd af købe gtx 660ti?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2013 - 14:46 #21
#20 se her http://www.hwcompare.com/13296/geforce-gtx-660-vs-geforce-gtx-660-ti/

Scroll en del ned og se specs mener dog den gpu i ti er meget god men kender ikke til priserne
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2013 - 14:47 #22
Glemte at bruge svar...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 15:03 #23
GTX 660 er et udemærket kort.

Er det værd at købe en TI udgave, det er et svært spørgsmål, de koster lidt mere og du får lidt mere, jeg vil sige: Du får hvad du betaler for.

I dit tilfælde ville jeg nok "nøjes" med et 660, dette ud fra resten af dit system (du vil ikke bruge mere strøm og udvikle mere varme).

Her kan du se forskellen på 660 og 660 TI..
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 15:09 #24
Jeg har selv et 660 TI så det er ikke for at tale 660 TI ned.

Et 660 OC og et 660 TI (uden OC) er næsten lige hurtige, der hvor den store forskel kommer er hvis man rykker op på GTX670.
Avatar billede Sjildur Nybegynder
21. februar 2013 - 15:13 #25
Er du tilfreds med dit 660?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 15:26 #26
Ja det er et Asus 660 TI og det kører rigtig fint, det er valgt ud fra jeg ville ha et stille kort.
Det er mere stille end andre, til gengæld er det ikke en OC version, dvs. det yder kun få % mere end et 660 OC.
Avatar billede Sjildur Nybegynder
21. februar 2013 - 15:39 #27
Kan det spille spil i høj oplæsning?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 18:53 #28
Alt er relativt, du kan sagtens tvinge et 660 TI i knæ hvis du spiller et meget krævende spil med meget action og alt lir på højeste, men det kan du også med GTX 670 GTX680 GTX690 (tjek lige den pris).
Det er jo derfor nogen smider måske 3 stk. GTX680 i pcen.

660 serien er ikke racer kort, men de er gode til nutidens spil, med mindre man er ekstra krævende.