Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
19. februar 2013 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar skal jeg købe?

Jeg står og skal købe en ny bærbar, og er pt. i tvivl om hvilken af 2 modeller jeg har kig på, jeg skal købe.
Det drejer sig om følgende:

Lenovo Y500 9541
https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/lenovo/ideapad-y500-9541-8gb-core-i5-15.6%E2%80%B3-2gb-dusk-black-with-hairline-texture.html

Lenovo Z500 5931
https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/lenovo/ideapad-z500-5931-8gb-core-i7-15.6%E2%80%B3-2gb-m%C3%B8rk-chokolade.html

Jeg har lidt forstand på computere, men ikke nok til at vurderer situationen her. Jeg skal primært bruge den til film/youtube/facebook/skolebrug, men udover dette vil jeg også gerne kunne køre lidt spil på den.
Det drejer sig ikke om at køre de nyeste spil på ultra, det ved jeg udmærket godt der skal bedre udstyr til for, men jeg vil blot vide hvilken af disse der bedst kan betale sig?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 15:21 #1
Det der i din beskrivelse kræver noget af en pc er spil (det vidste du vidst godt).
Derfor er det evnen til spil der er afgørende for min anbefaling.

Lenovo Y500 9541 vil vinde i spil.
Lenovo Z500 5931 vil vinde i udpakning af rar filer og andet "seriøst" brug.

Til at surfe mv. vil der ikke være forskel.

Jeg tror du skal gå efter i5 og det bedste GFX til dit beskrevne brug.
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
19. februar 2013 - 15:27 #2
Så fordelen ved i7 over i5 vil ikke være værd at ofre GT 650 for GT 645?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 15:54 #3
Kommer jo an på hvor meget du ønsker at vægte spil.

Mit gæt er at du i praksis ikke bemærker om en rar fil (blot et eksempel) pakker ud på 60 eller 68 sekunder (fiktive tal), men når du spiller vil du kunne mærke forskel.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 15:56 #4
PS.
I SPIL vil den i7 ikke ha en fordel i forhold til den nævnte i5.
De vil gå lige op.
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
19. februar 2013 - 16:01 #5
Okay, mange tak for hjælpen. Kan du poste et svar så jeg kan tildele dig pointene? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 16:07 #6
Selve kørslen af mange ting vil de klare ens.

Konverterer jeg en video, så betyder det ikke så meget om det tager 30 eller 32 minutter (kunne være 30 og 32 sekunder).
Slut resultatet er ens og tidsforskellen lille.

Men hvis forskellen i et spil er totalt hak (for lav FPS) mod acceptabelt spilbart, så bliver værdi-forskellen stor.

Håber du ser min point.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 16:07 #7
God fornøjelse.