Avatar billede markus-king Nybegynder
12. februar 2013 - 01:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu installation

Hej alle,

Når jeg forsøger at installere Ubuntu får jeg en sort skærm med en "_". Dette sker FØR installationen starter og jeg bliver nødt til at genstarte PC'en før jeg kan fortage mig andet.

Jeg ved at jeg skal vælge noget "nomodeset" og "acpi=off", men det skulle give visse mangler og fejl. Har hørt at blæserne ikke fungerer og lignende.

Hvilke mangler og fejl er det helt præcist og gælder det for alle? Er der ikke en måde at komme udenom problemet på og fortsat køre en uændret Ubuntu?

Bedste hilsner,
Markus
Avatar billede pimpmyartoexe Nybegynder
12. februar 2013 - 02:36 #1
Hvilken version af ubuntu bruger du?

Vælg en LTS version af ubuntu.. fx. 12.04 LTS

LTS (Long term support), disse versioner er blevet gennem testet og indeholder stort set ingen fejl..

alle ikke LTS versioner, kan man i bund og grund kalde beta versionen af den næste LTS..

Hvis version 12.04 ikke virker (hvilket vil undre mig) så brugere version 11.04 (her kom unity på banen)

hvis du er ligeglad med unity.. så brug 10.04 LTS (10.04 var stabil som en klippe)
Avatar billede pimpmyartoexe Nybegynder
12. februar 2013 - 02:37 #2
Beklager hvis min kommentar ikke hænger sammen.. kl. er jo halv 3 om natten : )
Avatar billede markus-king Nybegynder
12. februar 2013 - 03:47 #3
Haha, det går nok :)

Jeg foretrækker naturligvis de nyeste versioner, så har 12.10 mener jeg nok. Jeg kan forsøge med 12.04, men tror ikke helt det er Ubuntu den er galt med, men snarere hardwaren i min PC?

Der skulle gerne være nogle der har mere forstand på det end jeg :)
Avatar billede markus-king Nybegynder
22. juli 2013 - 20:52 #4
Du skal være velkommen til at poste et svar :)