Avatar billede stefanhanquist Nybegynder
07. februar 2013 - 15:38 Der er 5 kommentarer

kan mit internets usbstik overfører virus

jeg har telenor mobilt bredbånd
de sidste 4 dage har jeg ikke kunne se youtubevideo,netflixvideo eller andre former for video hvor den skal oploade. jeg kan se 5 sekunder af filmen s oploader den i 15 sekunder for jeg så kan se 5 sekunder mere af filmen og sådan foresætter det hel filmen igennem. samtidig med at det skete fik jeg noget virus på min computer. der blev ved med at komme popup sider frem med reklamer og computeren blev langsommere. så prøvede at at sætte usb stikket over i min kærestes gamle computer for at se om den oplaode ligeså langsom der. Der var den også langsom når jeg så video. så her er spørgsmålet. er det tilfædligt at jeg samtidig med at få en virus, så er der ogs sket noget med mit internet sådan at det er blevet langsommere eller kan et internet usbstik overfører virus så den både er på min og min kærestes computer.
Avatar billede Blandy Praktikant
07. februar 2013 - 15:50 #1
dit usb modem kan ikke fungere som lagringmedie for virus. Men er stadig en potential risiko-adgangspunkt, da det er forbindelsen ud til internettet.

Og når du siger oploader, men du vel download? da du henter film til en buffer på din computer.

Men hvis du har virus på din enhed, kan det sagtens være det der kvæler din båndbrede, hvis du normal vis vil have god hastighed.

Men da det er sammenfaldende med samme modem på to enehder, vil jeg mistænke forbindelsen fra modem og til sendemasten for at være dårlig. Evt tjek signal stykre, og Telenor om de har noget vedligehold eller nedbrud på deres hjemmeside.
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. februar 2013 - 16:49 #2
At USB modemmet ikke kan fungere som lager medie for virus er delvist sandt, det kan nemlig med et micro SD fungere som lagerenhed men har du ikke sat et sådan i modemmet ville jeg også mistænke forbindelsen til mobilnetværket
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2013 - 16:53 #3
Rydder du jævnligt op i din browsers filer der lagres på disken?
Kunne måsek tænkes der var midlertidige filer der ikke var korrekte.
Jeg bruger CCleaner til dette:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Når du alligevel er i gang med det så hent denne og kør en scanning med denne også:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede duaf Nybegynder
07. februar 2013 - 18:44 #4
den korte forklaring er : ja det er muligt.

Den længere er:
Hvis du har et SD kort i kan det let, men virus skal jo aktiveres på modtager computeren, og det bliver det ikke med mindre det inficerede program bliver afviklet (af dig) på den computer du sætter den til.

Det er også teoretisk muligt at lave en virus der bliver en del af selve usb stikens internet funktion hvis den har en eller anden hukommelse der kan skrives til og det er der nok ikke nogen der ved, men det skulle være en meget specifik virus da de sticks sikkert er specifikke for det danske markede.. osv...
Avatar billede stefanhanquist Nybegynder
01. december 2013 - 09:50 #5
tak for hjælpen :D