Avatar billede thomas76 Nybegynder
04. februar 2013 - 19:46 Der er 10 kommentarer

Trådløs forbindelse er blevet langsom

Min forbindelse til mit internet, er blevet meget ustabilt, svinger fra 0,6 Mb/s til fuld 20/2 Mb/s. det er sket lige pludseligt, Min Router er en Yousee Netgear CG3000, som er sat Som Modem, har en D´link dir-855 efter.

har prøvet alt, for at få en bedre forbindelse, nogen gode ideer :)
Avatar billede Blueeyez Mester
04. februar 2013 - 20:08 #1
Du skriver i titlen langsom blot men i dit indlæg svindenge / ustabilt.. Er dit trådløse netværk alle 3 ting eller?

Er der andre trådløse netværk som dit muligvis konflikter med hvis de er på samme kanal...

Ellers så sæt dit trådløse op til følgende:

Transmission rate - high (Hvis muligt)
brug -n trådløs
er der andre trådløse netværk den kan koflikte med? (de burde kunne se disse trådløse netævrk)
Channel Width: 40 Mhz

De nævnte er ikke nødvendigvis på samme side i routeren og kan os være nogle af dem ikke er en mulighed i din router.
04. februar 2013 - 20:33 #2
... evt. skift kanal på den trådløse router ... der kan være forstyrrelser fra andre(s) netværk ...
Avatar billede thomas76 Nybegynder
04. februar 2013 - 22:10 #3
OK, Mit netværk er blevet ustabilt :) Er sket her efter nytår.
Har prøvet at skifte kanal på router, har skiftet til 40 Mhz.
Har prøvet Transmission rate - high
Har prøvet -n, -a wifi.

Der er 15-20 andre netværk lige omkring, kan jeg se med inSSIDer.

Har prøvet at skifte til 5Ghz båndet, men kan det passe det ikke rækker mere end ca 5 meter med fuld signal?
05. februar 2013 - 08:48 #4
Download  [inSSIDer]  til at check hvilken (andre) trådløse enheder du har i området (og meget andet!)

www.metageek.net/support/downloads/#downloadInssider
Avatar billede thomas76 Nybegynder
05. februar 2013 - 09:03 #5
Har Prøvet :) den 4. FEB.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2013 - 13:38 #6
#3 Har du prøvet og nulstille routeren? :-)
Avatar billede thomas76 Nybegynder
05. februar 2013 - 14:34 #7
JA, har lige prøvet, 10 sek. på reset knappen på router.

lige efter kørte den fint, men :( så køre den dårligt igen.
Avatar billede thomas76 Nybegynder
05. februar 2013 - 14:48 #8
kan det være en indstilling på computer?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2013 - 17:55 #9
#8 Så da du havde trykket på reset knappen så skulle du sætte trådløs internet op forfra på den?
Avatar billede thomas76 Nybegynder
05. februar 2013 - 18:42 #10
Ja, er ved at løbe tør for ideer