Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 13:43 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Ukash virus - Din tålmodighed er påkrævet..

Har fået den forbandede Ukash virus der blokere computeren.

Har prøvet nogle af de forskellige løsninger og forslag, men fatter ikke en brik..
Derfor kræves din tålmodighed brik for brik, og på dansk..

Har blandt andet prøvet dette..

"NET USER test/add" <enter> (opretter ny bruger)

Men det fattede jeg ikke så meget af..

Hvis jeg nu har et langt usb kabel, og en pc som ikke er inficeret, kan man så på en eller anden måde koble dem sammen, og køre en skanning...??

Inficeret pc køre med 64mbit direkte til modem, den anden 32mbit trådløs, og begge med Norton betalings sikkerhedspakke..!!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 13:57 #1
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand med kommandopromt.
Når den er loadet færdigt til den sorte skærm, så skriv rstrui.exe
Det skulle starte systemgendannelse og du gendanner til før Ukash kom på maskinen.
Her efter køres malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 14:11 #2
skal det skrives i/på den sorte skærm..
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 14:17 #3
Ved du hvorfra, du har fået Ukash virus.

Prøv kaspersky Rescue CD
http://support.kaspersky.com/8005
Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=C5hvSlrOUlE
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 14:20 #4
skal det skrives i/på den sorte skærm..

http://imageshack.us/photo/my-images/96/image005ct.png/
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 14:23 #5
nej jeg ved ikke hvor den stammer fra..

Har lige fået gendannet..

Skal jeg så bare logge på som nornalt og hente dette program, http://downloads.malwarebytes.org/ (...)
eller kan jeg skanne med min Norton..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 14:23 #6
#2 ja og det vises fint i #4. Tak for det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 14:25 #7
#5 Det skulle du kunne ja og køre programmet som beskrevet
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 14:29 #8
ok.. prøver..

Drikker lige kaffe imens..gg.
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 14:45 #9
Har downloadet http://downloads.malwarebytes.org/ (...)
og laver nu fuld skanning med denne og min Norton bag efter..

Skal jeg så slette malwarebytes igen efter skanning..?? Eller skal jeg beholde begge..

Burde min Norton sikkerhedspakke ikke fange sådanne "Virus" når det er en købe udgave..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 14:59 #10
Jeg havde bibeholdt Malwarebytes og kørt en gang om ugen med den.

Man kan ikke garantere sig mod dette 100 %, men det er klart at man forventer i hvert fald at købeudgaven skulle kunne klare det.
Men sådan hænger det desværre ikke sammen i praksis.
Det er i bund og grund den sunde fornuft til hvad man gør der er den bedste. Er der noget der bare ser en smule forkert end det man forventer, skal man holde sig fra det.

Husk at opdatere den til den ikke vil opdateres mere før du scanner.
Og husk at vælge at fjerne det den finder før du lukker programmet ned.
Kopier lige loggen ind så vi kan se hvad den har fundet.
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 15:08 #11
okay..Og hvor finder jeg så lige det..

Vil du mene jeg skal beholde begge, eller er Malware et bedre valg..

Og hvordan tildeler jeg de 60point til dig 220661, som i øvrigt skal have tak for hjælpen..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 15:12 #12
Hvis det kommer til at fungere kan du acceptere dette svar når vi er færdige.
Når programmet er færdigt vil det komme op med et resultat, og det er her du skal vælge at fjerne det valgte.
Log filen kan du finde under logs i programmet og copy paste ind her.

Du skal beholde begge programmer.
Malwarebytes tager sig ikke at virus på samme måde som Norton gør så denne kan du ikke undvære
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 15:19 #13
Kan ikke åbne logs..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 15:21 #14
Lyder mærkeligt??
Har den fjernet noget snavs?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 15:23 #15
Er der i indstillingerne under generelt ikke et tjektegn ved at den skal gemme logfiler ved hvert succesfuldt scan?
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 15:31 #16
Den har fundet 1 Trojan Agent..Pc kører langsomt lige nu objekt Roaming\skype.dat
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 15:42 #17
Prøv at hente AdwCleaner og tryk på slet når den starter op:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Pc skal derefter genstartes og du vil få en rapport.
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 15:44 #18
tror godt jeg kan slette den nu, men kan ikke vidregive oplysninger om den..eller hvad..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 15:53 #19
Hvis du har slettet den burde oplysningerne stå i logs, hvis programmet er sat rigtig op
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 15:57 #20
har downloadet dit link men forstår ikke det med at slette..
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 15:59 #21
Nu får jeg en advarsel om 2 malwareinfektioner .. men hvis jeg renser med det samme kan vi så finde logs senere..
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 16:03 #22
Gør kun hvad du skriver hvis jeg kan forstå, så vi kan få dem alle identificeret, før vi sletter..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 16:05 #23
#20 Når AdwCleaner starter op kommer der en boks til syne.
Trykker du på søg vil den scanne pc for snavs og vise et resultat om det, men ikke fjerne det.
Trykker du derimod på slet vil den scanne pc og bede dig om at genstarte for at fjerne dem. Når pc er genstartet, får du en boks der fortæller hvad der er fjernet.

Hvad er det for malware infektioner, og hvilket program rapporter, og hvor er filerne placeret henne?
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 16:08 #24
Skal jeg så rense de 2  malvareinfektioner der er lige nu på advarsel og så genstarte pc..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 16:18 #25
#23 Nederst?
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 16:23 #26
Har lige genstartet..var det en fejl..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 16:25 #27
Nej lad os se hvad der sker.
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 16:34 #28
pc virker fint nu..

Kan jeg finde de inficerede nogle steder, eller skal vi bare droppe det..

Men tak for hjælpen..
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 17:06 #29
Vil mene det burde være i logs Malwarebytes, hvis det er dette program som har fjernet malwaren.

Men hvis pc kører som den skal så er det i orden vi ikke ser disse logs.
Får du problemer en anden gang så er du velkommen tilbage.
Tak for point :-)
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 17:10 #30
Inficerede Filer: 1
C:\Users\Gert\AppData\Roaming\skype.dat (Trojan.Agent) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Kan dette bruges til noget..??
Avatar billede Robin-x-Hood Nybegynder
28. januar 2013 - 17:14 #31
Og i øvrigt selv tak..

Takken er så absolut på min side..

Skal man lukke tråden eller..??
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 17:15 #32
#30 Ja det er fint, og tråden har du lukket i indlæg #12, så det er i orden.
Velbekomme.