Avatar billede hillig Nybegynder
24. januar 2013 - 12:43 Der er 4 kommentarer

Joomla - uploade pdf-filer

Hej alle

Er det korrekt at der skal installeres et modul/plugin for at brugere kan uploade filer via joomla-hjemmeside?

Her tænkes på en bruger logger ind ( via front-end ) - og får mulighed for at uploade/se pdf-filer.

Skal bruges i en forening til referater og lign som kun oprettede brugere kan se.

Og nogen der har et bud på hvilket modul der er godt/nemt/simpelt ? Har p.t installeret joomla version 3 - men downgrader gerne hvis nødvendigt.

Mikael
Avatar billede cpufan Juniormester
10. februar 2013 - 03:26 #1
Prøv i første omgang at tilføje .pdf som tilladt medie, herefter skal du tillade gruppen "registred" at uploade og redigere i medie-mappen.

begge dele gøres i admin-modulet, vælg i menuen: indhold/medier
herefter "komponent" for filtyper (tilføj pdf hvis den ikke er der
og "rettigheder" for at tilføje tilladelser - tryk registred og ændre til tilladt de 2 steder
Avatar billede hillig Nybegynder
11. februar 2013 - 08:17 #2
Betyder det så at upload skal foregå via admin-modul ? Eller skan det skubbes ud så det foregår via front-end? Det skal det nemlig helst.

/Mikael
Avatar billede cpufan Juniormester
11. februar 2013 - 12:34 #3
Ja jeg havde misforstået spørgsmålet lidt...

Hvis du installerer jck-editor, og derinde også konfigurer, hvad der må uploades, har du en mulighed for at lade reg. brugere blive redaktører med tilladelse til at skrive og uploade filer.

Du kan også definere hvor uploads skal lægges, det nemmeste er at lægge det hele i mappen /images, som også er default..

Kig lidt på de forskellige grupper, og deres rettigheder, som er oprettet default i Joomla 3. De bør være tilstrækkelige.

Når du opretter en bruger, skal du så bare tilføje ham til den rigtige gruppe, for at de har lov til at uploade filer, og skrive indhold.
De behøver altså ikke have Admin-rettighed.
Avatar billede hillig Nybegynder
04. september 2013 - 09:27 #4
Lukket