Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
23. januar 2013 - 10:38 Der er 5 kommentarer

Langsomt internet på mac i skolen

Får et par uger siden havde jeg en forholdsvis gammel acer pc, men som stadig havde været ret dyr, mit internet på den kørte utrolig langsomt.. jeg kunne ikke se 10 sekunder af en film på youtube uden den gik i stå, og kom aldrig videre..
- så anskaffede jeg mig forleden en ny MacBook Pro Retina til 13000.. den burde jo kunne køre youtube osv uden problemer, men der sker fuldstændig det samme som med acer'en...
Det er ligesom problemet bliver ført videre, når jeg er i skole og kører på skolens ellers glimrende netværk, har jeg stadig problemer med youtube, ligesom herhjemme.. selvom mine klasse kammeraters gamle brugte HP computer, kører fuldstændig uden stop på youtube osv??

- jeg har før rodet meget med DNS herhjemme på vores netværk, og tænker der måske kan være noget der?? - håber virkelig på at kunne få noget hjælp, for det her er ikke til at leve med!!

Mathias Bengtsson..
Avatar billede Blandy Praktikant
23. januar 2013 - 11:09 #1
Kan ikke se hvad det skulle have med dns at gøre, da du allerede har forbindelse til det feed på youtube. Det går bare langsomt.

Har du tjekket om I kører youtube med same kvalitets instillinger? Hvis du logger på din youtube, men hvilken som helst maskine, vil den trække de instillinger med over I den maskine. Så hvis du f.eks har sat det til at du vil se alle video I max opløsning, så er 1080p altså ret tungt at kører. Rent netværksmæssigt.

Tjek din kammerat instillinger for youtube. Om kvaliteten er sat I bund.
Avatar billede Blandy Praktikant
23. januar 2013 - 11:10 #2
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 12:46 #3
du kunne opdatere maskinen
flash og så videre

her er en side du kan gøre det fra

http://ninite.com/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 02:32 #4
opdater dine bundkort og netkort drivere på computeren.

laptops er forskellige og de sender dem på markedet med netforbindelser, uden at gøre det ordentligt, og så sender de opdateringer ud i et væk.

derfor, nyeste driver, fra producentens hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 08:16 #5
det er lidt uartigt du ikke vender tilbage til gamle spørgsmål

næste gang er der ingen hjælp

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Bengtsson1994