Avatar billede berner5300 Nybegynder
22. januar 2013 - 10:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Apple TV

Hej Eksperter

Jeg vil spørge jer om man kan bruge Apple TV som AirPlay base?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 11:37 #1
hvad mener du med base?

Du kan sende media via airplay til apple tv, som så viser det på den tilsluttede skærm.
Men du kan ikke have medie liggende på apple tv som du kan modtage fra andre enheder. apple tv er envejs kommunikation.

Der er ét eksempel hvor du kan modtage fra apple tv via en anden apple tv, dvs. hvis du har 2.
Avatar billede berner5300 Nybegynder
22. januar 2013 - 12:00 #2
Altså jeg har en Libratone Beat. Kan jeg med Apple TV få den gjort AirPlay komparable?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 13:33 #3
Du vil sende lyd til libratone gennem apple tv?
ja det kan du godt, du tilslutter den bare til lydudgangen på apple tv, er apple tv forbundet via hdmi som også overføre lyd, skal du måske justere installeringer for hvilken lydudgang du skal bruge.
Har ikke så stor erfaring med den nye, så ved ikke lige hvor gode mulighederne er der.
Avatar billede berner5300 Nybegynder
22. januar 2013 - 14:47 #4
Jaah okaay. Så når jeg har min iPhone, og sender musik til Apple TV, så kan den godt spille det igennem Libratone Beat, med jackstick :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 20:03 #5
Lige præcis.
Avatar billede berner5300 Nybegynder
22. januar 2013 - 20:09 #6
Kanon, tak skal du have :)
Du får point med det samme ;)
Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
28. januar 2013 - 21:29 #7
Nu er jeg hel ny på det her med MAC.
Men skal man have begge dele?? Både AppleTV og Airplay.???
Avatar billede berner5300 Nybegynder
29. januar 2013 - 10:37 #8
Altså hvis du køber et apple TV, så er den Airplay kompatibel.
Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
29. januar 2013 - 10:49 #9
Hej Berner5300. Tak for dit svar. Det her med elektronik er svært for mig, Men jeg vil jo gerne have den glæde det er at streame ;-) Kan du forklare mig forskellen mellen de 2. Altså Airplay og en AppleTV?? Hvad gøre de hver i sær?
Avatar billede berner5300 Nybegynder
29. januar 2013 - 10:55 #10
Et AppleTV er en 'box' som har Airplay i sig, altså det vil sige hvis du sidder med din iPhone og har et fedt musik nummer, så kan du smide det op via AppleTV'et.
Et AppleTV har også internet forbindelse, det vil sige at der er en App til YouTube, så du kan se videoer på den. Den har også NetFlex, så du kan logge på med din bruger og streame shows derfra :)

Jeg mener man kan få en Airplay Base, som gør at fx en Libratone beat (En højtaler) kan blive Airplay kompatibel.

Airplay er ikke en ting som man kan holde i hånden, men det er en slags bluetooth.
Med Airplay kan du sende musik, videoer, mm. op på et AppleTV

Håber det hjalp dig :)
Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
29. januar 2013 - 11:10 #11
KANON. Så fes den i og satte sig.. Tusind tak for svar og fordi du gav dig tid....

mvh

Joergen
Avatar billede berner5300 Nybegynder
29. januar 2013 - 11:59 #12
Glad for at hjælpe :)
Avatar billede - Nybegynder
06. februar 2013 - 10:30 #13
Det lyder alt sammen meget lækkert.
Men har nogen gjort det i praksis?

Apple TV har udelukkende en optisk udgang (udover HDMI som selvfølgelig sidder til TV'et), mens Libratone Beat kun har et 3,5 mm analogt minijack-stik.

Converterbokse er ikke særlig hi-fi da konverteringen fra digital til analog vel altid vil blive noget skrammel(hører jeg). Og iøvrigt er converterne næsten lige så dyre som en Airport Express, som måske dermed ender med at være en bedre løsning end at bruge Apple TV fordi Airport Express'en har minijack-udgang.

Derefter har man muligheden for at lade Libratone sidder i TV'ets headphone-udgang, men så skal TV'et nødvendigvis være tændt bare for at streame musik fra sin iPhone til Libratone Beat.

På forhånd tak for hjælp :)
Kunne godt tænke mig at kunne skippe den lille dongle for at streame fra telefonen og samtidigt uden at skulle købe en Libratone Live.
Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
15. april 2013 - 09:33 #14
Jeg vil gerne lukke og sætte punktum i til løsninger og pointgivning)
Men det kan jeg ikke !!!
Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
15. april 2013 - 09:35 #15
Tak for hjælpen
Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
15. april 2013 - 09:36 #16
Tak
Avatar billede jorgen_Bach Nybegynder
15. april 2013 - 09:38 #17
Hvorfor f.... skal dette være så vanskeligt at "LUKKE" et spørgsmål?? HVad er meneingen med dette,,

melder mig ud. Kan få svar andre steder hvor det ikk er et problem.