Avatar billede thesnoop Nybegynder
17. januar 2013 - 13:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excelark med Matematisk formel

Jeg står og skal bruge en matematisk formel der kan det her.

Lad os sige jeg har en webshop som skal på en deals side. Jeg ønsker min webshop skal sælge gavekort såsom, køb for 50,- kr. få 100,- kr.
Men jeg ønsker HJÆLP til et EXCEL ark til der kan udregne alle mine ulemper og fortjenester på hvert produkt, som jeg kan indtaste.
Her er hvad excel arket skal kunne, er der noget der kan hjælpe?

1: Deals siden tager 20% for hvert salg.
2: Jeg har en salgspris
3: Jeg har en indkøbspris
4: Så har jeg den rabat procent pris jeg sælger varen til (som deals siden skal have oplyst)

5: Så har jeg en fragtpris som består af 40,- kr. (den skal enten stå som 0,- kr. i tab for mig eller 40,- kr. i tab for mig, DVS. at jeg vil opleve at hvis gavekortsværdien er over 400,- kr. tilbyder jeg mine kunder gratis fragt, dvs, at jeg skal have beregnet fragten som et tab for mig oveni.

6: Og så har jeg min fortjeneste i alt til mig

Håber der nogle der kan hjælpe!
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 16:35 #1
Er de 20% af salgspris?

Hvis ja, så:
=HVIS(B2>400;B2-(B2*B1)-(B2*B4)-B3-B5;B2-(B2*B1)-(B2*B4)-B3)

B1 = 20%
B2 = Salgspris
B3 = Indkøbspris
B4 = Rabat
B5 = Fragt

http://gupl.dk/690288/
Avatar billede thesnoop Nybegynder
17. januar 2013 - 17:03 #2
Hej Vejmand.
tak for svar.

Det var nu mere således:

Jeg er jo nød til at finde ud af på eller anden måde om jeg taber penge hvis jeg har solgt et gavekort til 200,- kr. og de så må bruge 400,- kr.

Så vil jeg indtaste nogle forskellige produkter ind, og se hvad de forskellige priser giver mig, eller om der er tab.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 17:25 #3
Ja, det er det du kan i mit eksempel?
Så kan du se om du tjener eller mister.
Ellers, hvad ønsker du?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 17:32 #4
Ellers, må du beskrive hvad du ønsker, med et eksempel......
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 17:41 #5
Bl.a. giver denne sætning ikke rigtig nogen mening: hvis jeg har solgt et gavekort til 200,- kr. og de så må bruge 400,- kr.
Avatar billede thesnoop Nybegynder
17. januar 2013 - 18:25 #6
Hej vejmand. Du må gerne skrive et svar, som tak for hjælpen da du også fandt en brugbar formel.

Jeg har udviklet en avanceret - men nem udregning der ser om du har tab hvis du sælger et gavekort til halv pris.
Så kan du tage alle de dyreste indkøb og putte ind, og så vil den sige nøjagtig hvad du skal sætte din rabatsats til!

Mega funki! :-)

Spørg efter den på www.tasno.dk via livesupport eller email.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2013 - 18:36 #7
Hmmm, jeg kan jo ikke sende et "Svar" når du har lukket spørgsmålet, og taget point tilbage?