Avatar billede lytzen Nybegynder
11. januar 2013 - 14:58 Der er 3 kommentarer

Kommunikere med telefon via bluetooth

Jeg vil gerne lave en Windows applikation der viser hvem der ringer og sender sms til min telefon. Jeg går ud fra at det skal ske via en eller anden form for bluetooth kommunikation.

Jeg har kigget på nettet, men har ikke rigtig kunnet finde nogen guides til at komme igang med dette. Er der et api med tilhørende eksempler I kender til? Eller har I måske nogle kodeeksempler?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 13:40 #1
Jeg har selv undersøgt det samme og det er ikke nemt!

Grunden til dette skyldes, at der ikke som sådan er en standard for alle BT enheder. Der er 4-5 forskellige populære BT stacks og de fungere ikke på sammme måde. Resultatet er dog ofte det samme, selvfølgelig..

Hvis du skal bruge noget seriøst, er det eneste jeg har kunne komme frem til som måske vil virke rigtig godt, er det produkt der bliver solgt her:

http://www.btframework.com/
Avatar billede themanronnie Nybegynder
26. januar 2013 - 15:49 #2
Jeg har selv lavet en java applikation der kunne overføres til samme funktionalitet. Jeg brugte android på telefonen og bluecove til java applikationen(java library). Funktionaliteten ligger allerede klar i Android.
Avatar billede themanronnie Nybegynder
26. januar 2013 - 15:50 #3
hov, manglede lige at sige at der også findes libraries til C#, da det er det du spørger om :-)