Avatar billede itfc1962 Nybegynder
08. januar 2013 - 23:15 Der er 4 kommentarer

Live opdatering uden cron jobs

Hej eksperter !

Jeg arbejder på siden footy.dk - her har vi netop udgivet et nyt site i mandags, men vi er kommet i lidt af et problem.

Siden er langsom, og det har vi nu fundet ud af skyldes et Scoreboard, der ligger i toppen. Dette Scoreboard kalder på Cron Jobs i cPanel - men det exhauster PHP'en med 300-400%.

Vi har sat antallet af requests ned, men spørgsmålet jeg har er om det virkelig ikke er muligt, at programmere et Scoreboard med liveopdatering fra XML feed uden Cron?

Mvh

Michael
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2013 - 23:42 #1
Der er godt nok også usandsynligt mange requests til billeder, css- samt javascript-filer - det må næsten kunne optimeres fremfor de nuværende 250-300 request for bare én relativ lille side.

Anyway, det var ikke det det handlede om. Hvis jeg forstår det korrekt udfører hvert eneste sidekald så et kald til servicen? Hvis det er tilfældet så må noget caching kunne løse problemet - hvis ikke så prøv at forklare mekanikken lidt nærmere.
Avatar billede itfc1962 Nybegynder
08. januar 2013 - 23:54 #2
Hej keysersoze,

Hvis du kigger på det røde Scoreboard i toppen, så kommer den data deri fra XML feeds.

Lige nu bliver disse feeds kaldt i crons, men de belaster vores side så meget, at vi skal finde en anden løsning, at kalde disse feeds fra.

Men findes en sådan "kommando"?

Michael
Avatar billede magic-mouse Novice
09. januar 2013 - 10:28 #3
Hvorfor kalder i dem i crons ?
Avatar billede magic-mouse Novice
11. februar 2013 - 07:18 #4
Har du kigget på websockets ? Det virker som om det er det du leder efter.

Jeg har et script som looper, og undersøger om en fil har ændret sig. basic sådan her while(true){if(file.filechanged == true){skriv det}} og den tar ingen synlig processor kraft.