Avatar billede keped Nybegynder
08. januar 2013 - 12:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Download hastighed 6 Mb/s Upload 25 Mb/s

Hej

Har et problem med up og down load hastigheder.
har en 40/40 fiberforbindelse, men kan kun trække 6 Mb/s i download, men 25 Mb/s i upload. det er på en bærbar og hastigheden er den samme både trådløs og med kabel.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. januar 2013 - 13:23 #1
er hastigheden den samme hvis du tester med en smartphone eller anden computer?

Umiddelbart ville det ellers være udbyderens router, eller den generalle trafik på det sendenet, du er koble på der måske er problemet.

Test en gang med anden enhed.
Avatar billede keped Nybegynder
08. januar 2013 - 13:27 #2
har ikke prøvet med en anden pc eller phone, det prøver jeg senere i dag
Avatar billede alham1982 Nybegynder
09. januar 2013 - 13:51 #3
Måske du skulle prøve at tjekke hvilken channel dit trådløse kører på. Du kan bruge et program der hedder InSSID'er. Det er et program du kan bruge til at scanne området omkring dig hvor du kan analysere det. Der kan du bla se hvilken channel du kører på og hvor mange andre der også gør. Du skal helst være på en channel hvor der ikke er så mange brugere. Du skal helst være 2 fra de netværk hvor der er mange brugere. Dvs er du idag på channel syv, så skal du ikke vælge 6 eller 8.
Her er der en guide. Den er meget god at følge

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

God kamp. Håber det virker
Avatar billede alham1982 Nybegynder
09. januar 2013 - 13:53 #4
Måske du skulle prøve at tjekke hvilken channel dit trådløse kører på. Du kan bruge et program der hedder InSSID'er. Det er et program du kan bruge til at scanne området omkring dig hvor du kan analysere det. Der kan du bla se hvilken channel du kører på og hvor mange andre der også gør. Du skal helst være på en channel hvor der ikke er så mange brugere. Du skal helst være 2 fra de netværk hvor der er mange brugere. Dvs er du idag på channel syv, så skal du ikke vælge 6 eller 8.
Her er der en guide. Den er meget god at følge

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

God kamp. Håber det virker
Avatar billede keped Nybegynder
09. januar 2013 - 13:58 #5
ved godt det med kanalerne, regner ikke med det har betydning i dette tilfælde, da problemet også er der med kabel, har nået frem til det må være netkortet, for jeg får fuld speed både up og down med anden pc, ellers tak for forslaget
Avatar billede keped Nybegynder
23. januar 2013 - 08:09 #6
Så har jeg fundet løsningen. skiftede netkort i pc og det hele spillede igen.