Avatar billede jakhan Nybegynder
06. januar 2013 - 19:40 Der er 5 kommentarer

Markere frekvente ord - Word?

Hej, er der nogen der kender til en metode, så man kan markere en tekst, og så gøre, så de mest brugte ord i teksten bliver gjort større end resten? Evt. highlighted på en anden måde.
En bekendt har set det på et kursus, men ved ikke hvordan de gjorde. Jeg tænkte, at det muligvis er en funktion i Word, men andre løsninger vil også være velkomne.
Jeg håber I kan hjælpe :)
Avatar billede tiger_dk Mester
06. januar 2013 - 20:06 #1
jeg ved ikke om der er noget her http://knowware.dk/download/word-fingrene-vaek.pdf
Avatar billede jakhan Nybegynder
06. januar 2013 - 20:26 #2
Det er vist bare en manual til Word. Jeg kan ikke lige finde noget, der løser ovenstående..  Kan du udpege, nærmere præcist, hvor du mener det står?
Avatar billede tiger_dk Mester
06. januar 2013 - 23:25 #3
side 11 i pdf'en
Avatar billede jakhan Nybegynder
06. januar 2013 - 23:42 #4
Ok, jeg kan slet ikke se noget på side 11, der minder om det jeg har spurgt om, men tak for forsøget.
Avatar billede finb Ekspert
07. januar 2013 - 09:56 #5
Enten skal du over i VBA
eller:

Lav en kopi i word (gem som: filnavn version 2)
Erstat "mellemrum" med "linieskift".

Du har nu en søjle ord, som du kopierer over i Excel.
Sorter alfabetisk.

i Data >> Subtotaler angiver du "antal"
Nu kan du se frekvensen af hvert ord.

Gå tilbage i Word,
søg de mest anvendte ord og
erstat standard-formattering med fx FED formattering.