Avatar billede piapia Novice
05. januar 2013 - 19:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mørk plamage på ny smartphone

Håber jeg har valgt det rette forum.

Jeg har købt en mobil her mellem jul og nytår og nu er der kommet en mørk plamage bag skærmen. Detvligner lidt et fingeraftryk og udvider sig en smule når man trykker på den.

Tlf har ikke været udsat for noget ekstremt og plamagen bliver mindre eller forsvinder når telefonen ikke bruges nogle timer og kommer igen når man trykker på skærmen igen.

Jeg linker til et par billeder af skærmen.

http://peecee.dk/upload/view/396648
http://peecee.dk/upload/view/396647
http://peecee.dk/upload/view/396646

Nogen der ved hvad det kan være?

Jeg tror ikke på fugt. Dels har den ikke været udsat for fugt og dels ville fugt vel starte ude i kanten eller?

Håber nogen kan sige noget klogt om denne irriterende plamage. Skal jeg mon som så mange andre til at kæmpe med elgiganten om reparation? Suk :-).

Pia
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2013 - 19:23 #1
Skærmen er opbygget af nogle lag der ligger tæt sammen.
Når du ikke bruger den slipper de lag der klistrer sammen og pletten forsvinder. Når du så bruger den igen opstår pletten igen da du trykker på skærmen.
Så det kunne se ud som den alligevel har fået et for stort tryk på midten af displayet.
Avatar billede piapia Novice
05. januar 2013 - 20:14 #2
Tak for svar :-)

Men den skal vel kunne tåle alm brug?

Skal der ikke være trykket ret hårdt for at den slags burde kunne ske?

Alm spillen, SMS osv burde vel ikke kunne lave den slags skader...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2013 - 20:28 #3
Jo der skal et større tryk til.
Nej almindelig brug burde ikke kunne lave pletten.
Men den kan jo have haft en fejl da du købte den, og den først er opstået når du har taget den i brug.
Avatar billede kjeldsted Novice
05. januar 2013 - 20:39 #4
Det kunne ligne en bytter.
Avatar billede piapia Novice
05. maj 2013 - 08:06 #5
Plamagen forsvandt af sig selv og er ikke dukket op igen...mystisk, men godt :-)

Hvis en af jer vil lægge et svar så giver jeg point så spørgsmålet kan lukkes...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:16 #6
ping