Avatar billede idaschultz Nybegynder
30. december 2012 - 14:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows movie maker bliver helt sort??

Hej
Når jeg skal til at redigere mine videoer på movie maker bliver videoen bare helt sort. Jeg kan godt se den ude i højre side, men når jeg klikker på play er den bare sort. Lyden virker fint, men det gør videon altså ikke.. Og for et par dage siden virkede det altså helt fint, og jeg har ikke gjort noget siden da.
Jeg bruger Windows 7 på en Lenovo computer..
Avatar billede Twankle Nybegynder
30. december 2012 - 15:29 #1
Begynder computeren på at " Siden svare ikke " ?

- Ellers findes der massere af fine gratis video redigerings programmer på det store internet, som er omtrent lige så nemt som Movie Maker :-)

Du kan jo tage et kig her :-) http://webseasoning.com/technology/best-free-windows-video-editing-software/1079/#.UOBPt-SZR_M
Avatar billede idaschultz Nybegynder
30. december 2012 - 15:45 #2
Nej, den vil bare ikke vise videoen.

Men tusinde tak, det vil jeg kigge på!
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 00:40 #3
prøv at installere alle dine video codecs igen.
Avatar billede idaschultz Nybegynder
31. december 2012 - 00:47 #4
Hvordan gør man det?
31. december 2012 - 09:30 #5
Velkommen til E. ...

Er det PC'ens egen skærm du viser det på ?
Er det sådan for ALLE videoer ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 12:25 #6
installer ffdshow, http://www.free-codecs.com/download/ffdshow.htm
så er du sikret du kan spille alle video inde i windows systemet.

vlc media afspiller er en afspiller som kan afspille alt, men det kan windows mediaplayer kun hvis den har CODEC.

VLC findes her: http://www.videolan.org/vlc/index.html

men for at få moviemaker til at spille, skal du have codecs..  mp4 osv..

hvis det ikke løser problemet, så er AVS 4 you en glimrende (bedre) movie maker. den findes her: http://www.avs4you.com/AVS-Video-Editor.aspx?type=GoogleAdWordsSearch&gclid=CKL8l53ExLQCFePHtAodqx4AFQ
Avatar billede idaschultz Nybegynder
31. december 2012 - 13:33 #7
karise_larry
Ja, det er det. Og den gør det med alle videoer jeg prøver at redigere.

sidwave
De første hjalp ikke, men AVS 4 you er helt fint for mig. Mange tak!
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2013 - 02:26 #8
der er noget galt med din overlay video mode så, prøv at geninstallere/upgrade din grafikkortdriver.
Avatar billede idaschultz Nybegynder
01. januar 2013 - 03:15 #9
...... Og hvordan gør man det?
Sorry, er ikke helt in to alt det her
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2013 - 04:28 #10
hvad grafikkort har du ?  find ud af det, og gå til producentens hjemmeside, for eksempel nvidia.    vælg "support" (som regel), og find download drivers.  du leder efter grafikkort driver.

find den nyeste eller brug deres tool til automatisk opdatering, vær sikker på du har nyeste version.

når driveren er installeret, sluk computeren, tag strømmen i 20 sek, og start igen.

hvis DET ikke hjælper....    så drop moviemaker, den er gået i kage og kan faktisk næsten ingenting.
Avatar billede idaschultz Nybegynder
01. januar 2013 - 13:33 #11
Altså, jeg ved jo ikke hvordan man finder ud af hvilket grafikkort jeg har.
Avatar billede idaschultz Nybegynder
01. januar 2013 - 13:36 #12
Jo, jeg har fundet ud af det.

Navn: Mobile Intel(R) HD Graphics
Producent: ATI Technologies Inc.
Avatar billede idaschultz Nybegynder
01. januar 2013 - 13:40 #13
Er på deres hjemmeside og på support, men kan ikke finde download drivers