Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 10:56 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Videofiler til tv

Jeg har en Macbook pro og et eksternt harddiskdrev. Lacie. Jeg har gemt videofiler på disken og kan godt adspille dem der fra på mac'en. Men når jeg sætter den eksterne harddisk til mit tv (Samsung) via USB porten får h´jeg en meddelelse om at der er ingen titler. Det samme gør sig gældende ved lyd- og billedfiler, og samme besked opstår når jeg vil forsøge at køre et gennem min PS3. Harddisken bliver genkendt men ikke filerne.

Håber at nogen kan hjælpe.
Avatar billede kjeldsted Novice
27. december 2012 - 11:00 #1
Hvad er det for nogle filer?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 11:12 #2
Og hvilken model er dit tv?
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 11:14 #3
Den ene er en .mov og den anden en mp4.

Billedfilen er jpg og lydfilen er fra itunes.
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 11:15 #4
Fjernsynet er Samsung serie 6
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 11:20 #5
Hvilket filformat er harddisken formateret i?
ntfs eller fat 32?
Og står der i vejledningen til tv at harddiske er understøttet?
Nogle kan kun bruge usb pinde til formålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 11:32 #6
Så på denne manual:
http://data.manualslib.com/pdf2/27/2615/261432-samsung/series_6_6900.pdf?989a633ea9d87e3bad3a89445300590a
side 32-33, at filformatet kan være både fat32 og ntfs.
Hvilken usb port bruger du?
Har det 2 porte så skal du i følge vejledningen her bruge usb1 porten til harddiske.
Kan selvfølgelig ikke vide om dette er dit tv, men formoder opbygningen kan være det samme.
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 11:47 #7
ja der bliver jeg dig svar skyldig. Jeg formaterede harddisken efter de beskrivelser som fremkom da jeg tændte for den, og fulgte den der var mest mac relateret.

I fjernsynets manual står der at man både kan anvende USB nøgler, eller USB-drev.
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 11:48 #8
Jeg prøver lige at kigge på linket. Tusind tak. (Jeg har 3 porte og den 1. er til HDD. (Jeg har forsøgt med alle tre:-))
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 11:53 #9
Ja det er godt nok den samme manual jeg sidder med. LIge nu ser det ud som om at løsningen bliver at jeg lægger mine videofiler på den eksterne harddisk, og afspiller dem over computeren som så er tilsluttet TV? Øv, der var ikke lige det der var meningen.

Men ellers tak for den hurtige hjælp.....
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 11:58 #10
Prøv at tilslutte hdd til din computer.Du må på en eller anden måde her se hvilket format den er formateret  i.
Velbekomme.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 12:00 #11
Er det forkert, er du så nødt til at formatere den til det understøttede format som tv kan afspille.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 14:48 #12
Er vi færdige her?
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 18:29 #13
Hej. Jeg har desværre ikke kunnet tjekke noget før nu. Havde lige en defekt vaskemaskine.

Jeg kan se at hdd var formateret til MacOS, og har nu bøvlet med at omformatere den i mere end 1 time. Hver gang skal jeg læse videofiler ind igen.

Jeg skal nok skrive ASAP og når jeg når noget længere,,,,

Foreløbig stor tak
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2012 - 20:02 #14
Alt skal passes, og vaskemaskinen er nu engang vigtigere end din harddisk ;-)
Jeg har ikke Mac selv, så hvis du skal have hjælp må anden træde til.
Måske har kjeldsted mac og kan assistere hvis det er?
Men velbekomme.
Håber formateringen går igennem, så du kan bruge hdd direkte på tv'et.
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
27. december 2012 - 21:37 #15
Endnu engang tak for hjælpen. Lige nu ser det helt umuligt ud med at omformatere hdd. Den vil tilsyneladende kun omformatere til  forskelige Mac formater. Jeg håber at der kommer mere hjælp. Har brugt hele aftenen på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 08:18 #16
Har du ikke mulighed for at bruge en windows baseret pc til det, hvis det er ntfs du vil bruge?

Hvis det er fat 32 kunne denne måske bruges:
http://osxdaily.com/2012/04/22/format-drive-mac-pc-compatible/
Fat har dog den egenskab at den ikke tillader filer større end 4 GB som er max størrelse for formatet.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 08:34 #17
Jeg har lagt et svar du kan bruge til at lukke med:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 08:35 #18
Tak for point.
Avatar billede Flipper9 Nybegynder
28. december 2012 - 08:38 #19
Tak for det hele. Ja jeg mødte begrænsningen med de 4gb tidligere. Øv! Også tak for det med lukningen. Er ny på siden og så det ikke lige da jeg oprettede mig
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 08:47 #20
Du fik gjort det helt rigtig.
50% får nemlig ikke lukket rigtigt første gang. De kommer nemlig til at acceptere deres eget svar.