Avatar billede rajensen Nybegynder
17. december 2012 - 15:40 Der er 1 løsning

Pure-ftpd : Config start parametre ved reboot

Hej Alle.
Jeg har et lille problem med Pure-ftpd - Linux.
Det er lykkedes mig at installere og få FTP'en til at køre på Raspberry Pi med en Raspbmc Distro. Alt virker når jeg selv starter pure-ftpd med /pure-ftpd -Option Arg &. (Altså mine egne options og args).
Efter en reboot starter FTP'en selv op men uden mine parametre og så kan klienten ikke logge på fx fordi at SSL ikke er slået til.
Er der nogen der ved hvor eller hvilken fil jeg skal editere?
Jeg har snuflet rundt på nettet uden at blive klogere.
Den tætteste løsning jeg har fundet er ( http://www.eksperten.dk/spm/381427 )
Noget med at oprette en fil /etc/init.d/pure-ftpd som man så skriver start parameterene i, men der findes allerede en fil og den er fyldt med kode. Jeg tør ikke at skrive i koden, da det eneste jeg kan se at det gør, er at starte - stoppe - restarte - forced start og det skulle det meget gerne fortsætte med at gøre..!  ;-)

I dokumentationen for pure-ftpd er der noget med en wrapper til at starte med, men jeg kan ikke finde det directory, hvor config files er placeret, da min distro er lidt anderledes en Debian...

Så er der nogen der ved hvordan man ændre de start parametre pure-ftpd bruger efter reboot?

På forhånd tak.
Avatar billede rajensen Nybegynder
17. december 2012 - 18:29 #1
Så har jeg endelig fundet løsningen.

Til andre:
I Mappen /etc/pure-ftpd/conf oprettes en fil for hver setting med setting navnet.
Det tricky består i at afkode det korrekte valg af store og små bogstaver i fil navnet.
Find settingen på listen her:
http://download.pureftpd.org/pub/pure-ftpd/doc/README

passiveportrange skrives fx sådan her:

pi@raspbmc:/etc/pure-ftpd/conf/# echo 40000 405000 > PassivePortRange

Så læser pure-ftpd-Wrapper filen ved opstart.
:-)