Avatar billede Blueeyez Mester
05. december 2012 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs internet forbindelse virker ustabil

Normalt har jeg aldrig haft problemer med at få mit netværk til og fungere optimalt, men i dag fik vi lige en ny modem/router (2i1 løsning)... (Hvilket jeg er meget imod)....

Men mit nuværende problem er at mit signal styrke på min router: WRT610N v2 er lavt efter følgende modem/router kom ind i huset: EPC3925 og eneste jeg sådan kan sige der er problem ved den er dens adapter der piver... (Men da der er under 1 måned til vi får nyt udstyr, så vil jeg hellere spørge her end bøvle med internet udbyderen som vi stadig har for at høre om andre har oplevet ligende..

Noget helt andet herefter er så at det KUN er mit 5 Ghz wifi der lader til og blive gjort mere svag, 2.4 Ghz har fin signal styrke (Har dog ikke testet yderligere, da 2.4 Ghz kun kører så min Iphone kan komme på wifi samt evt andre folks enheder..)

Den nye modem/router er indstillet som bridged mode så der er ikke trådløs signal fra den mere.
Avatar billede Panen Nybegynder
05. december 2012 - 15:04 #1
Er der nogen i dit nabolag der måske også har fået nye routere hos samme udbyder? I så fald kan det være i er flere der kører på samme frekvenskanal, og derved forringer hinandens signaler.

http://www.metageek.net/products/inssider/
Kan bruges til at tjekke hvilke kanaler der er i brug omkring dig.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2012 - 09:02 #2
#1 Eneste enhed som bruger trådløs er min egen router en WRT610Nv2 som kører 2.4 Ghz og 5 Ghz men det er 5 Ghz der bliver påvirket og såvidt jeg kan se er der kun mit signal som er på 5 Ghz... burde snarere være mit 2.4 Ghz det gik ud over?..
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2012 - 09:47 #3
Lukker
Avatar billede deadman Nybegynder
10. december 2012 - 21:28 #4
Hvad var løsningen?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. december 2012 - 14:34 #5
Ingen løsning fundet, signalet er svagt endnu, men jeg er ret sikker på det er det udstyr min nuværende internet udbyder har leveret da den altid har stået på høj i signal styrke.. men forbindelsen er som sådan blevet normal så kan være enheden blot skulle have lidt tid til og etablere sig... Har dog aldrig oplevet følgende før, men har heller aldrig haft andet end et modem og så min egen router..