Avatar billede jetpet88 Nybegynder
29. november 2012 - 11:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsæt informationer i flere ark

Hej,

Jeg står med et excel ark, det består af en masse maskiner, div optioner og prisen på optionerne. Altså en række med de forskellige maskiner, en kolonne med alle optionerne, og så priser (hvor der er en pris) under maskinerne ud for optionerne.

Mit ønske er så at i et nyt ark vil jeg gerne have at nogle bestemte maskiner med de optioner der er relevante for dem er med. Altså at det nye ark kigger på det første. Samtidigt skal alle de rækker hvor der ikke er en værdi eller værdi =´0 også sorteres fra så det kun er de optioner med priser der vises i arket.

Derefter skulle de gerne forsætte med nogle andre maskiner i det næste ark osv.

Hvis man kan lave en smart formel og bruge ville det være perfekt.

Håber at det er forståeligt.
Avatar billede moddi100 Seniormester
29. november 2012 - 13:45 #1
Med på en lytter
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
29. november 2012 - 14:30 #2
Hvordan bestemmer du hvilke maskiner der skal over i ark2?

Ud fra hvad jeg forstår af din beskrivelse vil du ikke kunne løse dette så nemt med en formel, men skal bruge VBA til opgaven.
Avatar billede jetpet88 Nybegynder
29. november 2012 - 15:07 #3
Hvis jeg har nogle maskiner der eks starter med at hedde hp og nogle der hedder Ace, osv.

VBA er det der hvor man skaber en mere eller mindre mærkelig tekst (for os der ikke helt har forstået systemet endnu :) )
Avatar billede jetpet88 Nybegynder
13. januar 2013 - 15:09 #4
Fandt en anden løsning
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. januar 2013 - 15:20 #5
Kunne du tænke dig at skitsere den?