Avatar billede PHBK Praktikant
13. januar 2000 - 02:55 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

Hvilket grafikkort?

Jeg spiller netværk en del, hvor vi spiller Quake 2, Unreal Tournament, Deltaforce osv. Jeg har et Creative TNT og Voodoo 2 i en celeron 400 med 196mb ram, men i Deltaforce er jeg nødt til at køre i 560*420 som max opløsning. Jeg overvejer at købe nyt. Jeg overvejer GeForce, Matrox G400 MAX eller alternativ. Hvad kan I anbefale? Grafikken SKAL være flydende - og flot, helst i 1024*768 uden hakkerier.
På forhånd TAK
JensFup
Avatar billede spacey Nybegynder
13. januar 2000 - 05:22 #1
Jeg kan kun give dig ret i at G-force er det bedste!

hvis du vil have de mindre dyre kan du købe et matrox G400 millenium, som også er et lækkert grafikkort.

/Jens
Avatar billede einstein Nybegynder
13. januar 2000 - 07:14 #2
Ømmm lige en ting. Delta Force understøtter IKKE (desværre) nogen form for hardware-acceleration. Men prøv at se her:
http://www.edbpriser.dk/go.asp?Navn=PRC-Data&Web=http://www.prc-data.dk&Pris=1745
Det er et overdrevet GeForce med DDR og Tv-out til 1745 inkl. moms. Hvis du sammen ligner med creative skal de mindst have 2500 for et GeForce men DDR.

DDR står for Double Data Rate.
Avatar billede einstein Nybegynder
13. januar 2000 - 07:16 #3
Det er foresten det der Guillimot Prophet jeg snakker om!
Avatar billede coma Nybegynder
13. januar 2000 - 08:37 #4
Jeg har selv købt mig et Asus V6600 G-force for ca. 1 måned siden (sdr ram). Jeg har ingen problemer haft med det endnu. der kommer nye driver for hvert ca. 10 dag. Jeg kører næsten alle mine spil med en opløsning på 1600*1200 på min 19´´ skærm ( bla. NHL2000,, GP500,, Homeworld ,,FIFA2000 osv.) ,, kan kun anbefale dig dette kort :-)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
13. januar 2000 - 08:59 #5
einstein<<<

Der står da at den er uden tv-out, og der står heller ikke nogen steder at den er med DDR-ram. Og når det ikke står er den sikkert heller ikke, da de ikke ligefrem plejer at skjule det.
Men ellers tror jeg på, at det er et godt grafikkort, det er jo Geforce når alt kommer til alt.
Avatar billede gnarf Nybegynder
13. januar 2000 - 10:04 #6
Der står at det kort einstein nævner er DDR på edbpriser.dk's side, men det gør der ikke når man så kigger på prc-data's side. Hvad fanden er det for noget fusk!!!

Anyway, hvis du vil have nyt grafikkort, så find et GeForce som er rigtig DDR RAM. Asus kalder deres DDR RAM GeForce kort for V6800 modsat dem med SDRAM som hedder V6600.

Personligt ville jeg se om jeg kunne finde Leadtek's GeForce kort, da mit eget Leadtek TNT2 er et rigtig godt kort, og der er andre her på eksperten der har været lige så heldige med deres leadtek kort.

Læs eventuelt testen af GeForce DDR på http://www.tomshardware.com
Avatar billede einstein Nybegynder
13. januar 2000 - 11:43 #7
Ja det er sq rigtigt.... Der står uden DDR og Tv-out .... weird...

Ømmm Inde på deres site skriver de "Uden TV-out" MEN på billedet af kortet er der en TV-udgang.

Er der nogen der har prøver det der ASUS med briller??? Virker det eller er det også bare fup?
Avatar billede brianlund Nybegynder
13. januar 2000 - 12:18 #8
Jeg har et Asus Rive TNT2 Ultra Deluxe, og det er et rigtig godt kort.Det kan jeg kun anbefale, men Ge-Force er bedre:-(
Brian
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. januar 2000 - 17:12 #9
einstein>>> HEhe jeps, jeg har prøvet sådan et Asus V6600 Deluxe (SG-RAM) med sådan nogle briller til...

Det er bare det værste lort man kan få. Det flimrer rimelig meget, og så får man ondt i hovedet af det, og effekten er også ret begrænset....

Det ville være federe hvis de solgte kortene 100-200kr. billigere uden briller...
Avatar billede einstein Nybegynder
13. januar 2000 - 18:02 #10
Jeg ringede til det der Prophet ting, og de sagde at kortet var uden DDR og Tv-out og at det iøvrigt var EDBpriser.dk der havde lavet en fejl.

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=9776
Avatar billede maphoto Nybegynder
13. januar 2000 - 21:10 #11
da din maskine er contig. som flg. celeron 400 med 196mb ram vil jeg anbefale dig et Geforce kort at tyben DDR ! da din CPU ikke er "super" kraftig. Geforce kortet belaster ikke så meget din CPU som FX. Matrox G400/G400Max (hvilket er et super-kort).hvilken Geforce-DDR kort er næsten uden af betydning hvis du "kun" skal spille på det ! køb det billigste
bare hust at chekke at det mærke du køber også er gode til at opdatere deres drivere, ellers kan du hente Nivida`s engne drivere som vil passe fint til ALLE kort med deres chip på.
lige til sidst så understøtter Delta Force ikke over 640x480 MAX BASTA!!!
priser ser du på www.edbpriser.dk som einstein har skrevet til dig. held og lykke
Avatar billede brianlund Nybegynder
13. januar 2000 - 22:25 #12
Spillet skal understøtte D3D hvis brillerne skal virke.Jeg har også briller til mit TNT2 kort, og det flimre også under spil det ikke understøtter D3D(tror jeg det hedder)
Jeg bruger dem ikke fordi de er træls at have på :-)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. januar 2000 - 22:45 #13
brianlund>>> Nej, man kan også godt køre OpenGL titler med dem nu...
Avatar billede PHBK Praktikant
14. januar 2000 - 02:54 #14
Tusind tak for de mange svar. Ingen tvivl nu... Jeg køber et GeForce med DDR ram. Når jeg har købt det, vil jeg lægge en besked her, hvor jeg fortæller min erfaring med kortet, så andre kan drage nytte af det.
TIL MAPHOTO: Jo! Du kan godt køre op til xxxx * xxxx i opløsning (Aldrig testet over 1024*768). Du snyder spillet: Åbn df.cfg og find linien der hedder:
// DISPLAY
game_res        = 3
ændre dette til:
// DISPLAY
game_res        = 4
Whoops... 800*600. Ændre dette til:
// DISPLAY
game_res        = 5
Whoops... 1024*768
Hvor langt man kan køre dette, ved jeg ikke. BEMÆRK: hvis du i spillet trykker "V" for at ændre opløsningen, går den kun op til 640*480. Så skal du ændre i df.cfg igen.
Point-tildelingen er svær... I har alle hjulpet mig... Damn, man skulle kunne give alle nogle point, men det kan man jo ikke. Jeg vil tænke lidt over det.
Endnu en gang: TAK
JensFup
Avatar billede brianlund Nybegynder
14. januar 2000 - 09:09 #15
Ok, det vidste jeg så ikke:-)
Avatar billede gnarf Nybegynder
14. januar 2000 - 13:09 #16
Man kan fint give alle der har svaret point, der er en avanceret point givnings knap eller noget i den stil....

Du kan dele point ud som du selv synes osv...der er knapper til det, jeg kan bare ikke lige huske hvad de hedder :)
Avatar billede PHBK Praktikant
15. januar 2000 - 16:22 #17
TAK for hjælpen, alle sammen.
Tak for beskeden, gnarf. Jeg har bestilt et Creative GeForce, som jeg henter i uge 3. De kunne ikke skaffe Leadtek, så jeg måtte nøjes med Creatives. Jeg lægger en besked og giver min mening/vurdering her, når jeg har prøvet det.
Tak igen.
JensFup
Avatar billede einstein Nybegynder
16. januar 2000 - 10:36 #18
Hvor meget koster det? og hvor?
Avatar billede PHBK Praktikant
16. januar 2000 - 23:44 #19
2.695 hos Fona(landsdækkende)
2.799,- kr. hos Inter-Con Data i Holbæk
(PostBoks 4300)

;o)
Avatar billede einstein Nybegynder
17. januar 2000 - 07:18 #20
Nu er det vel Annihilator Pro du snakker om ik'?
Avatar billede PHBK Praktikant
18. januar 2000 - 00:58 #21
Joda. Creative Annihilator PRO (dvs. med DDR ram). Og det ER købt. WOW - Unreal Tournament i 1280*960 UDEN HAKKERI. DeltaForce kan dog stadig ikke køre i høje opløsninger, uden den hakker i grafikken. Men 800*600 delvis flydende. Det må være spillets grafik-engine der er for voldsom. Det kan være der kommer en driver eller patch til spillet, som udnytter grafikkortet ordentlig.
Vurdering: Overordentlig tilfreds. Men har man TNT2, bør man overveje om det kan betale sig at købe det endnu, da det er RET dyrt. Er der nogen som har Matrox G400 MAX som spiller Delta Force 1/2, og som vil komme med deres vurdering?
Ha' det godt allesammen
JensFup =o)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
18. januar 2000 - 08:57 #22
Så vidt jeg ved skal man have en kæmpestor processor for at spille delta force 2 uden hakkeri. En PIII eller Athlon. Det hjælper ikke at købe bare et stort grafikkort. Og det er fordi spillet ikke understøtter ret meget hardware acceleration.
Avatar billede einstein Nybegynder
18. januar 2000 - 15:49 #23
DF 1 understøtter IKKE hardware og producenten siger at de ikke vil lave en patch :(
Avatar billede PHBK Praktikant
18. januar 2000 - 20:11 #24
Okay... Tak for hjælpen, Johnnyboy og Einstein. Jeg prøvede også at køre Unreal Tournament i OpenGL... For fan... mand, sikke en grafik... og flydende i 1024*768. Ved 1280*960 kørte den flydende, indtil 10 personer skød til højre og venstre... og på mig :(
Det var ikke til at undgå, og slet ikke når den kørte i hak. Ved 1024*768 kører den meget mere stabilt.
Vi ses.
JensFup ;oþ