Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
21. november 2012 - 19:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har opgraderet til Windows 8 men...

Jeg har for nyligt opgraderet fra windows 7 til windows 8, men jeg har et par problemer.
Min pc er begyndt ikke at ville slukke, når jeg trykke luk computeren skriver den "Computeren lukkes" og så slukker skærmen. Men den bliver ved med at stå og køre, så jeg til sidst bliver nødt til at slukke den på den hårde måde.
Dette sker også når jeg vil sætte den i slumre-mode.
Med alt dette sker kun ca. hver 2-3 gang jeg slukker eller sætter den til at slumre.
(Jeg ved godt at man kan refreshe windows 8, men vil lige høre hvad I siger først)
Specs:
Acer timeline Ultra m3 581TG
6 gb ram
intel core i5
nvida geforce.
windows 8
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2012 - 20:01 #1
win8 er stadig en tidlig test-version - lev med fejl.
Min win7 har det, at hvis backupdisk er koblet på, så kan den ikke dvale - men genstarter. Så jeg kobler disk fra før dvale.

Har du noget kobler på maskinen når du 'slukker' og hvordan gør du lige det (se strømstyring)
Avatar billede chalde Seniormester
21. november 2012 - 20:07 #2
#1 Den røg i RTM i August, så tidlig test er ikke helt korrekt.
At der ikke er lavet drivere, opdateringer til diverse programmel osv. gør det ikke til en tidlig testversion.

#0 Se: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w8itprogeneral/thread/91522b74-91d0-4139-b11b-f133a72db649
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2012 - 20:21 #3
#2 jeg er ret kold over for RTM - win plejer ikke at fungere korrekt før sp1 er udkommet, og der er en del, der aldrig kom til at virke.
Du linker til samsung, og spørger har acer - det gør da ikke, at acer er 100% oppe på win8-drivere nu.
Avatar billede chalde Seniormester
21. november 2012 - 20:24 #4
#3 Men det er stadig ikke en tidlig testversion af at du er gammelsur på det (har personligt kun haft store issues med Vista OOB, ellers har de fleste andre versioner siden XP kørt glimrende så snart der er kommet drivere til det).
Jeg linker til en tråd med bud på hvordan hans problem kan løses (f.eks. ved at slå fast startup fra).
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2012 - 21:46 #5
#4 jeg har så været over microsoft/windows siden de startede med DOS - og det har ikke været lige pænt hver gang.

I det spg, du linker til var svaret "I tried a few different things- no luck! I ended up having remote assistance help with a Microsoft representative. It took 6.5 hours!! But they managed to do scans etc and they figured there was a problem with the hardrive? They fixed the problem (for now!) I do not know much about the technical side but they said it was something to do with the laptop not receiving Windows 8 as well as it should have, and it needed to create new space on hardrive. I would definitely recommend speaking to an advisor but to allow yourself a lot of time! "
og det er så ikke, at man bare kunne slå en ting fra.
Avatar billede chalde Seniormester
21. november 2012 - 21:52 #6
#5 Har jeg nu også, men nu skrev jeg hvor jeg ikke havde haft problemer ;)

Og ang. tråden, så har ting der ikke virker for andre, måske effekt hos denne spørger (skulle ikke være første gang at løsning A uden effekt hos bruger X har effekt hos bruger Y).
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. februar 2013 - 21:02 #7
lukker
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. februar 2013 - 21:02 #8
lukker