Avatar billede larskoch Nybegynder
15. november 2012 - 09:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kør macro gældende for det enkelte arks kolonner......

Min udfordring ligger i, at jeg gerne vil have en knap som gør følgende afhængig af i hvilken kolonne jeg står i på mit menuark....

Markøren står i C20 på ark10 og ved klik på knap skal den køre en macro gældende for ark10. Derefter skal den køre en macro gældende for ark20 og hvor det også udføres i kolonne C og det samme for ark30.
Hvis jeg står i en anden kolonne G20 så skal den udføre den samme macro for det enkelte ark men nu kun for kolonne G
Avatar billede tjp Mester
15. november 2012 - 09:36 #1
Selection.Column giver dig kolonnenr som markør står i.
Avatar billede larskoch Nybegynder
29. november 2012 - 05:51 #2
Jeg er ikke den store VBA haj så gerne et eksempel som jeg kan bygge videre på ....

Står i C3 på ark1 klik på knap der kører macro1 som gælder for ark1 og den aktive kolonne C, skifte til ark2 som kører macro2 som gælder for ark2 og kolonne C, skidte til ark3 som kører macro3 gældende for ark3 og kolonne C.....
Det samme hvis jeg står i D3 så skal macroerne køre for den aktive kolonne D......
Avatar billede tjp Mester
29. november 2012 - 10:32 #3
Står du altid på 1. ark? Og hedder det 'ark1' eller 'ark10'?
Avatar billede larskoch Nybegynder
29. november 2012 - 10:39 #4
Står altid på Ark1 hvor jeg sætter nogle regler op inden macroer skal køre - derfor skal det ske ved klik på knap.
Avatar billede tjp Mester
29. november 2012 - 10:54 #5
Til inspiration:

Dim arknr
For arknr = 1 To 3
  Debug.Print Sheets(arknr).Cells(2, Selection.Column)
Next
Avatar billede larskoch Nybegynder
22. november 2013 - 08:57 #6
Løst på anden måde
Avatar billede larskoch Nybegynder
22. november 2013 - 08:57 #7
løst