Avatar billede peterkrog Nybegynder
10. november 2012 - 19:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopier information fra Ark2 til Ark1

Hej

Jeg har et regneark hvor:

Ark1 (Dataark) indeholder data som hentes til Ark 2 på forespørgsel

Ark2 (Log) Indeholder opslagsinformation fra Ark 1 plus tilføjet information.

Data hentes ved at indtaste en værdig i Ark 2 (Kolonne B) som matcher en værdi i Ark 1 (Kolonne A). Data hentes så til Ark 2  fra B:H fra den række der er et match i.

Jeg ønsker nu at data som ikke kan slås op automatisk bliver overført til dataarket når felterne i Ark 2 B:H i en række er udfyldt. For at brugeren næste gang har mulighed for at hente denne data.

Jeg havde tænkt at en makro der aktiveres ved CTRL+SHIFT+A vil

- Gå til sidste udfyldte række i Ark 2
- Kopier denne rækken fra kolonne B til H
- Gå til sidste udfyldte række i Ark 1 +1 (Altså den næste tomme række.
- Indsæt data i felterne A til G
- Gå tilbage til feltet som var aktivt da procedure blev aktiveret.
- Giv msgbox om at sub lykkes og der blev overflyttet "x" information til Ark 1

Her er en kopi af arket
http://gratisupload.dk/vis/686868

En der giver en hjælpende hånd her.
Avatar billede tbak Nybegynder
11. november 2012 - 13:21 #1
Hej peterkrog

Prøv at kopiere nedenstående ind i din makro:

Dim curRange As String, curSheet As String  'dim af varialable
curSheet = ActiveWorkbook.ActiveSheet.Name 'gemmer navnet på det aktive ark
curRange = ActiveCell.Address 'gemmer adressen på den aktive celle
Sheets("Log").Select
Range("B2").Select
Selection.End(xlDown).Select 'går til sidste post i arket
Range("B" & Selection.Row & ":H" & Selection.Row).Select 'kopier fra kolonne b til h
Selection.Copy
Sheets("Dataark").Select
Range("A1").Select
Selection.End(xlDown).Select    ' går til sidste post i arket
Range("A" & Selection.Row + 1).Select 'går til næste linie
ActiveSheet.Paste 'indsætter data
Worksheets(curSheet).Activate 'går tilbage til det oprindelige ark
Range(curRange).Select 'finder den opringelige celle
Avatar billede peterkrog Nybegynder
11. november 2012 - 19:00 #2
Den virker super :) mange tak. og rigtig dejligt med 'beskrivelse