Avatar billede kasperhy Nybegynder
02. november 2012 - 22:39 Der er 3 kommentarer

Koble to internet-forbindelser sammen til een

I min svenske ødegård har jeg desværre dårlig internet-forbindelse. Jeg har både mobilt bredbånd (3) på en router og en router fra Net1. Ingen af dem leverer dog over 2 Mbit/s. Men hvis de blev lagt sammen, så ville hastigheden være nogenlunde tålelig.

Begge routere kan levere enten Wi-Fi eller Ethernet (jeg har dog brug for en samlet Wi-Fi-forbindelse til mine mange enheder), og 3G-forbindelsen fra 3 kan evt. klares med et USB-modem.

Men hvordan?

Findes der en router/switch eller noget andet hardware? Eller et program (gerne Mac, sekundært Windows)? Eller kunne det måske være en opgave for en Raspberry Pi? Gode forslag modtages med kyshånd.
Avatar billede thov Forsker
03. november 2012 - 02:51 #1
Der plejer at være mulighed for tilslutning af externe antenner.
Det har alle de Huawei adaptere jeg har set, haft.
Avatar billede puren Ekspert
04. november 2012 - 05:33 #2
svaret er lige her

Byg din egen firewall med PFsense og 3 lan kort (2 x wan og 1 x lan)

pfsense er en gartis firewall som kan lave en load-balancing men selv om du har 2 linjer til nette så hvis du spør efter fil 123.txt via linje a så kommer den til dig via lijne a.... internettet kan ikke finde ud af at du har 2 linjer
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2013 - 16:03 #3
lukketid??