Avatar billede jokris Nybegynder
30. oktober 2012 - 14:54 Der er 4 kommentarer

Email distributionsliste i Excel

Hej,

Jeg udsender ofte mails til flere hundrede personer af gangen, men for at give mine kollegaer adgang til mine distributionslister, har jeg fået den (geniale ;D) ide at bruge Excel til at dele disse lister.

Helt konkret har jeg følgende kolonner:

Email | Distributionsliste 1 | Distributionsliste 2 | etc.

Jeg har sat en markering ud for en emailadresse, som indikerer, at bruger X skal være på dist. liste Y.

Min udfordring er så, at jeg gerne vil lave en celle, som skriver mailadresserne på alle de markerede personer, adskilt af "; ", så linjen kan indsættes direkte i en mail.

Formatet skal altså se således ud:
abc@abc.dk; def@def.dk; ghi@ghi.dk; etc.

Som sagt, har jeg mange hundrede mailadresser og der tilføjes løbende nye, men er der en nem måde at indrette formlen?

På forhånd tak!
Johan
30. oktober 2012 - 15:02 #1
Den opgave ville jeg helt klart løse som en "brevfletning" til e-mails.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 15:08 #2
- hvor er like knappen :), enig benyt brevfletning.
Avatar billede supertekst Ekspert
30. oktober 2012 - 15:17 #3
Alternativt via VBA - der kan såvel opbygning og forsendelse ske automatisk, hvis det er ønskeligt.
Avatar billede jokris Nybegynder
30. oktober 2012 - 15:43 #4
Hmm, brevfletning er bare besværligt at forklare kollegaer. Så tror jeg hellere jeg vil anvende filtre, og så bede dem om at markere og kopiere de viste emailadresser. Troede bare der var en nemmere måde at lave en formel, så filen var "for dummies".