Avatar billede allanknudsen Nybegynder
28. oktober 2012 - 06:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makro til excel regneark. Mini lagerstyring.

Jeg efterlyser en makro på indtastning af dato/varenr./køb/salg.
Jeg kan ikke programmere.

Opgaven er følgende:
Arket skal hele tiden holde styr på min ultimo beholdning af lagervarer og vise hændelserne i ark 2.

Indtastning skal ske fra ark nr. 1.

Jeg har
ark 2 med følgende kolonner:
kolonne nr. 1,2,3,4,5,6
Dato/Varenr./køb-stk./salg-stk./primo beholdning/Ultimo beholdning (regnearterne er indlagt med "+" og "-")

ark 3 med følgende kolonner:
kolonne nr. 1,2
Varenr./Varenavn

Ark 1, som er indtastningsarket:
Række nr. 1: Dato
Række nr. 2: Varenr.
Række nr. 3: Varenavn: Skal komme ad sig selv på baggrund af varenr.
Række nr. 4: Køb stk.
Række nr. 5: Salg stk.

Indtastningerne skal hver gang, der indtastes danne en ny række med hændelsen,så jeg kan se alle hændelserne i ark 2.

Kan nogen hjælpe mig med makroerne til dette regneark?
Avatar billede tbak Nybegynder
28. oktober 2012 - 11:14 #1
Er der mere en en person, der skal bruge dette regneark?
Hvis det er tilfældet er excel bestemt ikke den rigtige løsning.
Er det ikke smartere hvis du på ark 3 kan se beholdningen. På ark 2 har du jo alle transaktioner og så kan det være svært at finde den sidste transaktion for et bestemt varenummer, hvis du bare vil se beholdningen?
Avatar billede rosco Novice
28. oktober 2012 - 18:29 #2
Slettes der i indtastningerne i ark1?

Hvis ikke er der vel ikke brug for at kopiere transaktionerne fra ark1 til ark2.
Så skal du blot have aktuel lagerstatus for de varenumre du har, ud fra data i ark1.
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
28. oktober 2012 - 19:14 #3
Svar til tbak.
Tak for dit svar.
Der er kun en person, som skal bruge regnearket.
Jo. Dit forslag om at flytte beholdningen til ark 3 er ok.

Svar til Rosco.
Tak for dit svar.
Det er meningen at indtastningsarket (ark 1) skal gå i blanke celler efter at indtast og makro er udført.
Avatar billede rosco Novice
31. oktober 2012 - 17:52 #4
Jeg ville foreslå at lave en formular hvori oplysningerne indtastes, hvorefter de overføres til ark1 og ark2.
Eller helt optimalt kun til ark2, hvis de alligevel skal slettes bagefter.
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
13. november 2012 - 20:42 #5
Desværre kan jeg ikke bruge svarene. Jeg lukker selv.