Avatar billede sarmad Nybegynder
26. oktober 2012 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dmlistner

Hej

Vi kører dmlistner ( java script ) i vores application når man vil rediger på documenter online . Hver gang men click EDIT FILE så får vi en warning om (View all text ?) det er noget med http og https . Jeg har lavet en reg fil der enable display mixed content der ser sådan ud :
til 32- bit
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\SO\MISC\MIXED_CONTENT\sarmad]
"DisplayMixedContent"=dword:00000001
og sådan ser ud til 64 bit :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\SO\MISC\MIXED_CONTENT\sarmad64]
"Displaymixedcontent64"=dword:00000001

Men selv om jeg kører reg fil i windows registry så får samme warning igen . Er der noget andet jeg kan gøre for et undgå( enable ) den warning ? jeg ønsker en fil der kan køres på brugernes Pc'er ligesom reg. fil .

Er der nogen der kan råde mig hvad skal jeg gøre ?

Mvh
sarmad
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2012 - 15:58 #1
<ole>

- og 'dmlistner' er ...?

/mvh
</bole>
Avatar billede sarmad Nybegynder
26. oktober 2012 - 18:47 #2
dmlistner er en jar fil der lagt i en exe fil der skulle starte med windows startup
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2012 - 20:34 #3
Hvad kan/gør dmlistner? Er det noget, du selv har skrevet? Er det noget, som er offentligt tilgængeligt, så man kan se, hvad evt. dokumentation siger?

Til hvad og hvordan skal I bruge det? Generelt skal man ikke regne med, at brugere vil/tør downloade software og registrere det for at bruge et website
Avatar billede sarmad Nybegynder
26. oktober 2012 - 23:44 #4
Problemet helt konkret handler om den notifikation man får i IE ang. display mixed content . jeg ville bare enable den at jeg ikke vil få den notifikation .. dvs vil display mixed content kører automatisk . Jeg har enabled mixed content fra internet configuration og fra gp og jeg har prøvet også fra registry at jeg har lavet reg. filer ligsom der står i min først inlæg men jeg får stadigvæk den notifikation . Er der noget jeg skal gøre mere ?
sådan reg. filer jeg har lavet men det virker ikke og får samme notifikation :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\SO\MISC\MIXED_CONTENT\sarmad]
"DisplayMixedContent"=dword:00000001
og sådan ser ud til 64 bit :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\SO\MISC\MIXED_CONTENT\sarmad64]
"Displaymixedcontent64"=dword:00000001

På forhånd mange tak .

Mvh
Sarmad
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2012 - 01:01 #5
Jeg tror, du skal ned og have fat i:

[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones]

I de zoner skal 1609 have værdien 0, 1 eller 3:

0: Tillad
1: Spørg
3: Bloker

Præcis, hvilken zone, du skal rette i, er jeg ikke sikker på, men det kan forhåbentlig bringe dig videre.

Generelt bør du tænke dig meget grundigt om, når du hiver i disse indstillinger. Du bør tænke på, at så længe ændringen er i kraft, kompromitterer du brugerens sikkerhed - uden hans viden. Derfor bør den kun sættes i kraft, når det er allerhøjst nødvendigt - og, så snart det er muligt, rettes tilbage til det, brugeren selv har valgt  =)
Avatar billede sarmad Nybegynder
19. april 2013 - 09:07 #6
Jeg har fundet løsningen med enable ( Mixed content )og tilføj localhost til trusted sites