Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
25. oktober 2012 - 10:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indtastning i Nem Id felt

Når jeg skal logge ind på en side via Nem ID, står markøren og blinker som værende parat til indtastning i det første felt (bruger-id), men der sker intet, når jeg taster. Der skal først klikkes i feltet med musen og så kan der skrives.
Dette gælder for Mac OSX (Mountain Lion)og Safari.
Når jeg bruger PC og Windows/Internet Explorer, oplever jeg ikke denne hindring.
What to do?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 10:51 #1
Nu kender jeg overhoved ikke en Mac, så bare et skud i tågen:

Hvad med den tast, som på en PC hedder <- -> TAB?
Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
25. oktober 2012 - 13:47 #2
Tab findes også på en Mac og det fungerer også tilsvarende, at man kan springe mellem felterne. Spørgsmålet er vedrørende når det første af felterne skal udfyldes.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 14:16 #3
MAC OS X 10.6 Snow Leopard skule ikke være berørt at problemer med NemID

https://www.nemid.nu/om_nemid/aktuelt/20120522_nemid_paa_mac_os_x_10.5.html

Har du aktiveret Java på din MAC.

http://www.sydbank.dk/inc/pdf/netbanken/java-mac-med-lion.pdf
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 14:41 #4
Slå java til på MAC

http://i.imgur.com/gzcjX.png
Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
25. oktober 2012 - 15:06 #5
Jeg prøver lige med en anden formulering:

Jeg kan godt logge ind og nem id virker.
Java virker, der er ingen problemer.

Det, der irriterer mig er, at det er nødvendigt at klikke i feltet for at kunne skrive i det. Markøren står nemlig og blinker parat i feltet, men indtastning bliver ikke modtaget.
Først når jeg har klikket i feltet, kan der skrives i det.