Avatar billede h_noer Nybegynder
12. januar 2000 - 22:45 Der er 39 kommentarer

WIN 98 SE og deling af modem!

Er der nogen af jer eksperter her, der kan hjælpe mig med en "how-to-fumble" brugsanvisning for etablering af et LAN baseret på TCP/IP, der skal kunne dele et modem?
Vi taler her 3 maskiner og ét modem!
Jeg mangler overblikket over de mest basale ting, som konfigurering af LAN, så det ikke kolliderer med min Internetopkobling!
Hjælp venligst - alle de "smarte" MS-guider er mere forvirrende end til nogen hjælp!
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2000 - 22:54 #1
Jeg synes da nu ellers hjælpen er meget forstående på dette område !!!

Bruger du en DK eller UK udgave af Win 98 SE ?

Snowball
Avatar billede bubby Nybegynder
12. januar 2000 - 23:01 #2
det ville være lettere og bedr hvis du brugte winroute, det virker fint og er let at sætte op!
http://www.winroute.com
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. januar 2000 - 23:02 #3
Når du installere Internet Shring på computeren med dit modem, så laver den en diskette. På den diskette er der en tekst-fil hvor det hele står ... ellers så kig her:

-----------------------------------------------------------
            Microsoft Windows 98 README for
            Browser Connection Setup Wizard
                    March, 1999
-----------------------------------------------------------

    (c) Copyright Microsoft Corporation, 1999

This document provides complementary or late-breaking information to
supplement the Microsoft Windows 98 documentation.

HOW TO USE THIS DOCUMENT

To view Icsrm.txt on-screen in Notepad, maximize the Notepad window.

To print Icsrm.txt, open it in Notepad or another word processor, and
then on the File menu, click Print.

CONTENTS

Overview of Microsoft Internet Connection Sharing
Using the Browser Connection Setup Wizard
    System Requirements
Network Configuration Requirements
    Installing a Network Adapter
    Installing Microsoft TCP/IP
    TCP/IP Settings

OVERVIEW OF MICROSOFT INTERNET CONNECTION SHARING
=================================================

Microsoft Internet Connection Sharing enables you to configure your home
computer network to share a single connection to the Internet.

With Internet connection sharing, the computers in your home network are
used as follows:

    The Connection Sharing computer (sometimes called the gateway)
        The computer that connects your home to the Internet also
        provides some of what makes Internet connection sharing
        possible: private Internet Protocol (IP) addresses and name
        resolution services for the other computers on the home
        network.

    Other networked computers
        The other computers set up to use Microsoft Internet
        Connection Sharing on your network can access the Internet
        through the Connection Sharing computer, using private IP
        addressing translation.

When a computer on your network sends a request to the Internet, its private
IP address is transmitted to the Connection Sharing computer. The Connection
Sharing computer translates that private IP address to the IP address of the
Connection Sharing computer, and then sends it on to the Internet. When the
results are returned, the Connection Sharing computer translates the IP
address back again and routes it to the correct computer on your network.

The only computer on your home network visible to the Internet--meaning,
having a direct connection--is the Connection Sharing computer. Other computers
on your home network connect to the Internet through the Connection Sharing
computer. They do not have direct connections to the the Internet.

If you set up Internet Connection Sharing to use automatic addressing,
Internet Connection Sharing uses the Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP).
DHCP dynamically assigns private IP addresses to all computers on the home network.
You can also disable the automatic addressing service and statically assign an IP
address to each computer on the network.

USING THE BROWSER CONNECTION SETUP WIZARD
=========================================

Connecting to the Internet using the Connection Sharing computer is
quick and easy using the Browser Connection Setup wizard. The wizard
sets up your browser to connect to the Internet using your network
adapter instead of a dial-up adapter. When you've completed the wizard,
you are ready to browse the Internet through your local network.

System Requirements

Before starting the Browser Connection Setup wizard, make sure that the
following conditions are met:

    Your computer has Windows 95 or Windows 98 installed.

    Your computer has a network adapter installed and connected to
    your network. For more details, see "Network Configuration
    Requirements."

    Your computer has TCP/IP installed and bound to the network
    adapter. For more details, see "Network Configuration
    Requirements."

    Your computer has either of the following browsers installed:

        Microsoft(R) Internet Explorer 3.x or later
        Netscape Navigator 3.x or later

    The Connection Sharing computer is connected to both the Internet
    and your local network.

To start the Browser Connection Setup wizard for the first time:

1. Insert the floppy disk you made when you installed Microsoft
    Internet Connection Sharing on your Connection Sharing computer into
    your floppy disk drive.
2. Click the Start button, and then click Run.
3. Type:

    a:\icsclset.exe

    where "a:\" stands for the floppy drive.
4. Click OK.

NETWORK CONFIGURATION REQUIREMENTS
==================================

If you want to access the Internet by using your local area network
(LAN) through the Connection Sharing computer, you must have a network
adapter installed that is bound to the Microsoft TCP/IP protocol.

INSTALLING A NETWORK ADAPTER
----------------------------

Install a network adapter on your computer by carrying out the following
steps. This should only be required if your network adapter does not support
Plug and Play (Plug and Play is a feature of Windows that automatically
detects and installs new hardware).

1. In Control Panel, double-click the "Add New Hardware" icon, and
    then follow the instructions on your screen.
2. If Windows is unable to find your new hardware, you will be asked
    to insert the manufacturer's disk supplied with your new hardware.

Installing Microsoft TCP/IP
---------------------------

Install the TCP/IP protocol on your computer by carrying out the
following steps. TCP/IP is the protocol your computer will use to
connect to the Connection Sharing computer.

1. In the Control Panel, double-click the Network icon.
2. Click Add, click Protocol, and then click Add.
3. In the Manufacturers list box, click Microsoft.
4. In the Network Protocols dialog box, click TCP/IP, and then click
    OK.
5. In the list of components, click your network adapter, and then
    click Properties.
6. Click the Bindings tab, and then select the check box next to
    TCP/IP.

NOTE: Currently, the Browser Connection Setup wizard does not automatically
install the TCP/IP protocol for network adapters.

TCP/IP Settings

To access the Internet using a Connection Sharing computer, ensure that
the TCP/IP settings for your network adapter are set correctly by
carrying out the following steps.

1. In the Control Panel, double-click the Network icon.
2. In the list of network components, click TCP/IP associated with your
    network adapter, and then click Properties.
3. Select the "Obtain an IP address automatically" check box.
4. Click the WINS Configuration tab, and then select the check box
    next to "Use DHCP for WINS Resolution".
5. Click the Gateway tab, and then remove any installed gateways if any
    are listed.
6. Click the DNS Configuration tab, and then select the check box next
    to "Disable DNS".
7. Click OK to accept the new TCP/IP settings
8. Click OK to update your new network configuration.

NOTE: These changes require restarting your computer for changes to take
effect. When you are finished, the computer will restart.
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2000 - 23:04 #4
Her får du den lige på dansk :-))

------------------------------------------------------------------
                Microsoft Windows 98, 2. udgave
Vigtige oplysninger om guiden Installation af browser-forbindelse
                    March, 1999
------------------------------------------------------------------

    (c) Copyright Microsoft Corporation, 1999

Dette dokument indeholder yderligere eller de seneste oplysninger
om Microsoft Windows 98, 2. udgave. Oplysningerne supplerer dokumentationen
til Microsoft Windows 98, 2. udgave.

---------------------------
Sådan bruges dette dokument
---------------------------

Det er lettest at læse dette dokument i Notesblok, hvis du maksimerer
Notesblok-vinduet.

Hvis du vil udskrive denne fil, skal du åbne filen i Notesblok eller et
andet tekstbehandlingsprogram og derefter klikke på Udskriv i menuen
Filer.

-------
INDHOLD
-------

Oversigt over Microsoft Deling af Internet-forbindelse
Brug af guiden Installation af browser-forbindelse
    Systemkrav
        Krav til netværkskonfiguration
    Installation af et netværkskort
    Installation af Microsoft TCP/IP
    TCP/IP-indstillinger

OVERSIGT OVER MICROSOFT DELING AF INTERNET-FORBINDELSE
======================================================

Med funktionen Microsoft Deling af Internet-forbindelse kan du konfigurere
dit hjemmenetværk til at dele en enkelt forbindelse til Internettet.

Med Deling af Internet-forbindelse kan computerne i hjemmenetværket bruges
på følgende måde:

    Computeren til deling af forbindelse (nogle gange kaldet gateway)
        Den computer, der forbinder hjemmet til Internettet, indeholder
                desuden følgende funktioner, som gør deling af Internet-forbindelse muligt:
                private IP-adresser (Internet Protocol) og serviceprogrammer til
                navnefortolkning for andre computere på hjemmenetværket.

    Andre computere på netværket
        De andre computere, der er sat op til at bruge Microsoft Deling
        af Internet-forbindelse på netværket, kan få adgang til Internettet via
                computeren til deling af forbindelse ved hjælp af private IP-adresser.

Når en computer på netværket sender en forespørgsel til Internettet, overføres dens private
IP-adresse til computeren til deling af forbindelse. Computeren til deling af forbindelse
oversætter denne private IP-adresse til sin egen IP-adresse og sender den derefter videre
til Internettet. Når forbindelsen er etableret, oversætter computeren til deling
af forbindelse IP-adressen tilbage og sender den til den korrekte computer på netværket.

Den eneste computer på hjemmenetværket, der er synligt på Internettet - dvs. har
en direkte forbindelse - er computeren til deling af forbindelse. De øvrige computere på
hjemmenetværket etablerer forbindelse til Internettet via computeren til deling af forbindelse.
De har ikke direkte forbindelse til Internettet.

Hvis du har indstillet Deling af Internet-forbindelse til at bruge automatisk adressering,
bruger Deling af Internet-forbindelse DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol).
DHCP tilknytter private IP-adresser dynamisk til alle computere på hjemmenetværket.
Du kan også deaktivere den automatiske adressering og knytte en IP-adresse statisk til hver
enkelt computer på netværket.

BRUG AF GUIDEN INSTALLATION AF BROWSER-FORBINDELSE
==================================================

Det er hurtigt og let at få forbindelse til Internettet via computeren til deling af
forbindelse ved hjælp af guiden Installation af browser-forbindelse. Guiden indstiller
computeren til at etablere forbindelse til Internettet ved hjælp af netværkskortet
i stedet for et opkaldskort. Når du har afsluttet guiden, er du klar til at surfe på
Internettet via det lokale netværk.

Systemkrav

Før du starter guiden Installation af browser-forbindelse, skal du kontrollere, at
følgende betingelser er opfyldt:

    Windows 95 eller Windows 98 er installeret på computeren.

    Der er installeret et netværkskort, og der er forbindelse til netværket.
    Yderligere oplysninger finder du under "Krav til netværkskonfiguration".

    TCP/IP er installeret og bundet til netværkskortet.
    Yderligere oplysninger finder du under "Krav til netværkskonfiguration".

    Computeren har én af følgende browsere installeret:

        Microsoft(R) Internet Explorer 3.x eller nyere version
        Netscape Navigator 3.x eller nyere version

    Computeren til deling af forbindelse har forbindelse til både Internettet og det
    lokale netværk.

Sådan startes guiden Installation af browser-forbindelse første gang:

1. Indsæt den diskette, du oprettede, da du installerede Microsoft Deling af Internet-forbindelse
    på computeren til deling af forbindelse, i diskettedrevet.
2. Klik på knappen Start, og klik på Kør.
3. Skriv:

    a:\icsclset.exe

    hvor "a:\" står for diskettedrevet
4. Klik på OK.

KRAV TIL NETVÆRKSKONFIGURATION
==============================

Hvis du vil have adgang til Internettet via lokalnetværket
(LAN) gennem computeren til deling af forbindelse, skal du have et
netværkskort, der er bundet til Microsofts TCP/IP-protokol.

INSTALLATION AF ET NETVÆRKSKORT
-------------------------------

Installer et netværkskort på computeren ved at udføre nedenstående trin.
Dette er kun nødvendigt, hvis netværkskortet ikke understøtter Plug and Play
(Plug and Play er en Windows-funktion, der automatisk finder og
installerer ny hardware).

1. Dobbeltklik på ikonet Tilføj ny hardware i Kontrolpanel, og følg
    vejledningen på skærmen.
2. Hvis Windows ikke kan finde den nye hardware, bliver du bedt om at
    indsætte producentens diskette, der blev leveret sammen den nye hardware.

Installation af Microsoft TCP/IP
--------------------------------

Du kan installere TCP/IP-protokollen på computeren ved at udføre følgende
trin. TCP/IP er den protokol, computeren bruger for at oprette forbindelse
til computeren til deling af forbindelse.

1. Dobbeltklik på ikonet Netværk i Kontrolpanel
2. Klik på Tilføj, klik på Protokol, og klik derefter på Tilføj.
3. Klik på Microsoft på listen Producenter.
4. Klik på TCP/IP på listen Netværksprotokoller, klik på TCP/IP, og klik
    derefter på OK.
5. Klik på netværkskortet på listen over komponenter, og klik derefter på
    Egenskaber.
6. Klik på fanen Bindinger, og marker afkrydsningsfeltet ud for TCP/IP.

BEMÆRK! Guiden Installation af browser-forbindelse installerer ikke automatisk
TCP/IP-protokollen for netværkskort.

TCP/IP-indstillinger

Hvis du vil have adgang til Internettet gennem computeren til deling af forbindelse,
skal du kontrollere, at TCP/IP-indstillingerne for netværkskortet er korrekt indstillet
ved at udføre følgende trin.

1. Dobbeltklik på ikonet Netværk i Kontrolpanel.
2. Klik på den TCP/IP-protokol, der er bundet til netværkskortet, på listen over netværkskomponenter,
    og klik derefter på Egenskaber.
3. Marker afkrydsningsfeltet "Hent automatisk en IP-adresse".
4. Klik på fanen WINS-konfiguration, og marker afkrydsningsfeltet
    ud for "Benyt DHCP til WINS-navnefortolkning".
5. Klik på fanen Gateway, og fjern eventuelle installerede gateways på listen.
6. Klik på fanen DNS-konfiguration, og marker afkrydsningsfeltet ud for "Deaktiver DNS".
7. Klik på OK for at acceptere de nye TCP/IP-indstillinger.
8. Klik på OK for at opdatere den nye netværkskonfiguration.

BEMÆRK!  Disse ændringer kræver, at du genstarter computeren.
Når du er færdig, genstartes computeren.

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. januar 2000 - 23:13 #5
Er der nogen som har den på andre sprog? :o)
Avatar billede getalife Nybegynder
12. januar 2000 - 23:44 #6
Jeg tror jeg har den på serbokroatisk et sted... ;o)
Avatar billede getalife Nybegynder
12. januar 2000 - 23:46 #7
Har du en mail adresse, så sender jeg dig en konfiguration i morgen formiddag.
Avatar billede h_noer Nybegynder
13. januar 2000 - 00:24 #8
Snowball: Jeg den danske udgave og HAR læst den vejledning!
Det bekræfter blot min mistanke om, at det er RIGTIGE eksperter, der residerer i dette forum! Jeg har forsøgt diverse indstillinger, som ovenfor illustrerer, men det virker ikke her!
Avatar billede h_noer Nybegynder
13. januar 2000 - 00:28 #9
Bubby: Jeg vil helst undgå at skulle installere og konfigurere flere "udenoms" programmer end højst nødvendigt! Derfor er det smart, hvis dette kan bringes til at virke! Har før anvendt IShare, men den trækker nogle "vitaminer" på mit system (der er den maskine, der er tilkoblet Internet)!
Mvh
Avatar billede h_noer Nybegynder
13. januar 2000 - 00:32 #10
Goulduck: Se ovenfor! Jeg har læst skidtet uden af blive klogere!
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2000 - 00:37 #11
Har du en router?

Det vil lette arbejdet gevaldigt.

GD
Avatar billede h_noer Nybegynder
13. januar 2000 - 00:40 #12
Nej, desværre - jeg sidder blot og "fedter" med en alm. PC med eksternt modem! Intet fancy stuff her!
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. januar 2000 - 00:42 #13
Er der installeret TCP/IP på computerne?

Har du lavet den der diskette som man kan lave når man installere Internet Sharing?

Husk at du ikke skal have defineret nogen IP adresse til klienterne, de får en af serveren (den med modem).
Avatar billede snowball Novice
13. januar 2000 - 01:05 #14
h_noer: har du i det hele taget prøvet på at få det til at virke, eller leder du bare efter "tips" lige nu ???

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2000 - 01:07 #15
Jeg synes at du skulle overveje, at investere i en router. Der findes også nogle med indbygget hub.
En router giver adgang til Internettet, uanset hvilke pc´er der er tændt, samtidig med at du så kan nøjes med den ene Internet-opkobling. Den er overhoved ikke noget besværlig stykke elektronok; men man kan blot sammenligne den med et st modem eller en IDSN-adapter, der har den samme funktion indbygget som den funktion, Netværk via Modem i Win9x udfylder. Når pc´en skal kobles op mod Internettet, kontakter den routeren via netværket i stedet for modemet på den serielle port. Routeren klarer opkaldet samt leveringen af brugernavn og kodeord, ganske som i Netværk via Modem i Win9X gør det.
Du kan købe en router til under 1000 kr. Kig f.eks. efter Zyxel Prestige 100WH og læs mere på www.zyxel.com
Avatar billede h_noer Nybegynder
13. januar 2000 - 01:16 #16
Goulduck: Ja, TCP/IP på alle 3 maskiner!

Diskette: Ja (men jeg kan ikke se, at den gør noget konstruktivt)!

Jeg har ikke sat klienterne til at have IP-adresser, men jeg har hørt hos en kollega, at der var med "noget med at anvende standard gateway", hvorfor jeg har sat min PC (Gateway'en) til at have adresse: 192.168.0.1!
Det har jeg læst et eller andet sted! Hvordan skal klienterne ellers kunne finde serveren?
Avatar billede h_noer Nybegynder
13. januar 2000 - 01:19 #17
Snowball: Hvis jeg ikke havde forsøgt at få det til at virke, hvorfor skulle jeg så spilde jeres - og min egen tid - med at skrive her???? Jeg kan nævne, vi har brugt 2 dage på øvelsen nu!!
Avatar billede snowball Novice
13. januar 2000 - 01:29 #18
ok....jeg synes bare ikke det lød sådan ud fra det spørgsmål du stilte !

Snowball
Avatar billede gnarf Nybegynder
13. januar 2000 - 13:34 #19
Altså hvis klienterne ikke har en ip addresse, og ikke SELV har en addresse på en standard gateway, så kan de jo ikke finde den server der skal give dem en ip addresse.

Det lyder som om du har sat standard gateway på serveren, og ikke på klienterne... Jeg ville ihvertfald sætte gateway på alle 3 klienter til at indeholde ip addressen på serveren. Og så mener jeg også at serveren ikke skal indeholde nogen gateway addresse.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. januar 2000 - 17:34 #20
Jeg citere: "5. Klik på fanen Gateway, og fjern eventuelle installerede gateways på listen."

Du skal huske at når du har sat serveren op og den er genstartet, så skal ALLE dine klienter genstartets, for de skal have en IP adresse af serveren. Det betyder at når du starter alle maskinerne op SKAL serveren (den med modem) køre før at du starter de andre computere op.
Avatar billede h_noer Nybegynder
14. januar 2000 - 00:11 #21
Snowball - jeg eftersøgte en "how-to fumble" - allerede selverkendelsen i den valgte beskrivelse af mit niveau burde vække et instinkt i dig (og ikke det, der påbyder folk at håne en novice!) Nå, nok om det! Jeg har læst den medsendte "brugsforvirring" mere end én gang, og jeg mangler en nøjagtig beskrivelse af, hvad jeg skal sætte serveren op som (faneblad for faneblad) og hvorledes klienterne skal konfigureres (på samme, enkle måde). Den synes jeg altså ikke er tilstede i dette produkt. Kan du hjælpe, eller er du sur nu?
Mvh
Avatar billede h_noer Nybegynder
14. januar 2000 - 00:20 #22
Gnarf: "Standard Gateway" - og finde serveren?!? Allerede der knækkede filmen for mig! Jeg har manuelt konfigureret serveren ("Gateway" eller ...???) til IP: 192.168.0.1 og klienterne til hhv. 0.2 og 0.3 men alligevel kan de ikke "se" serveren hver gang - gør jeg mon noget forkert ifm. browseren (der er NetScape 4.51 DK), for når de kan "se" serveren, der er på Nettet, kan de ikke etablere kontakt selv?!?
Jeg er lidt på hælene her; har vel efterhånden installeret og afinstalleret protokoller, services m.m. 4 gange på hver maskine!
Og hvad skal jeg bruge protokollen "Deling af internetforbindelse" til, når der ikke dukker nogle "bindinger" op??
Mvh
Avatar billede h_noer Nybegynder
14. januar 2000 - 00:26 #23
Goulduck: Du er ret ihærdig, er du ikke? (Og det var ikke negativt ment).
Jeg har fjernet alle "gateways" - selvom jeg ikke nøjagtigt ved, hvad det betyder - men på serveren sameksisterer 3 * TCP/IP uden jeg af den grund ved, hvad de laver! Jeg har: TCP/IP (delt) -> Opkaldskort, TCP/IP (hjemme) -> og så navnet på mit netkort, og TCP/IP -> Deling ad Internet-forbindelse.
Hvorfor 3, hvad laver de, og hvordan konfigureres de "step by step"??
Den er den slags underlige ting, jeg har mareridt om om natten. Kan I forklare det på dansk???
Mvh
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2000 - 07:43 #24
h_noer> Jeg har slev haft mange irreternde problemer! Derfor skal det løses!

TCP/IP (delt) -> Opkaldskort:
Dette gør at dit opkaldskort (modem) kan forstå TCP/IP protokollen, da det er den man bruger på Internettet.

TCP/IP (hjemme) -> og så navnet på mit netkort:
Dette gør også at TCP/IP bliver understøttet. TCP/IP bør man ALTID have på et netværk og i dit tilfælde SKAL den være der, for det er Internet data (TCP/IP) som skal gå igennem dit netværk.

TCP/IP -> Deling ad Internet-forbindelse
Denne er jeg ikke helt sikker på, men jeg skulle mene at det er det som gør at nettop din TCP/IP prtokol bliver delt med dine andre computere.

Gateway:
Bruges som en port (her af navnet) imellem to systemer.

Når men nok om det...

Konfigureringen af TCP/IP Protokollen for dit netkort på klienterne:
IP Adresse: Klienterne skal automatisk få en IP adresse.
WINS: Skal være slået fra.
Gatewa: Evt. Gateways skal slettes
DNS: Skal være slået fra.
Bindinger: Hak i Microsoft Netværk og evt. også i Fil og udskriftsstyring.
Advanceret, skal bare stå til det den gør, du skal dog sikre dig at der er hak i "Brug denne som standart protokol".
NetBIOS: Fjern hakket.

Konfigureringen af TCP/IP Protokollen for dit netkort på serveren:
IP adresse: Skal være 192.168.0.1 og undermaske 255.255.255.0.
Resten af protokollen skal være som klienterne.

På klienterne skal du huske at gå ind i Kontrol panelet -> Internet -> Forbindels og vælge at det skal gå over LAN (Lokalt netværk). Dvs. Sæt den til at den aldrig skal ringe op. Du skal ikke have nogen proxyserver sat til.

På serveren skal du også ind i Kontrol panelet -> Internet -> Forbindels og neders skulle der gerne være en knap som hedder "Deling". Her inde skal du sørge for at der er hak i "Del Internet" (Kan ikke huske hvad den hedder på dansk) og sørge for at "Forbind Internet med "Opkalds kort" og dit hjemmenetværk skal selvfølgelig køre over dit Netkort.

Genstart din server. Når den er oppe igen, så genstarter du dine klienter. Ring op til Internettet med din server og når den er oppe, så prøv om dine klienter kan gå på nettet.

Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2000 - 07:44 #25
Nu skal jeg også til at skynde mig på arbejde !!!
Avatar billede wiking Nybegynder
16. januar 2000 - 17:57 #26
Du har dit normale netværk, dette konfigurere du med IP adresser som ligger i samme område.
F.eks. 10.x.x.x
Derefter kunne du bruge et program som en PROXY, til at dele din forbindelse med andre maskiner!
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. januar 2000 - 21:50 #27
Hehe.... meget godt wiking, men problemet var at h_noer ikke kunne få Windows 98 SE til at dele sit internettet. Alså med det indbygget internet deling i Windows og ikke et andet program.
Avatar billede wiking Nybegynder
16. januar 2000 - 22:24 #28
Detfor Mener Jeg At Han Ikke Burde Bruge Det!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. januar 2000 - 06:53 #29
Og hvis han ikke kan få et proxy program til at fungere, skal han så heller ikke bruge det?
Avatar billede wiking Nybegynder
17. januar 2000 - 08:38 #30
F.eks. Winproxy, du starter programmet, og den kører.
Nemmere Er Det Ikke!
Det eneste du kan "klokke" i er at sætte browseren op!
Avatar billede h_noer Nybegynder
19. januar 2000 - 23:39 #31
goulduck: Jeg ville ønske, jeg kunne berette, at det har hjulpet (og at skidtet nu virker), men det kan jeg ikke!
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. januar 2000 - 06:27 #32
Jeg er ved at løbe tør for idér ...

Skal lige tænke lidt!
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
22. januar 2000 - 20:28 #33
www.artisoft.com - hvis du skal hente IShare....
Avatar billede veronique Nybegynder
22. januar 2000 - 20:29 #34
Jeg ved lige hvilket program du skal bruge det heder internetshare det er så nemt at bruge du installere den først på host maskinen så på client maskinerne så finder den selv ud af resten.

Jeg kan sende det til dig på mail hvis du vil
Avatar billede veronique Nybegynder
22. januar 2000 - 20:37 #35
og nej det er ikke det samme som IShare
Avatar billede getalife Nybegynder
24. april 2000 - 23:28 #36
Hva så h_noer gamle hund... virker skidtet?
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 00:32 #37
>>h_noer
...Er dette spm. stadig aktuelt ?
Ellers synes jeg du skulle lukke det,
og give goulduck en håndfuld points for en ihærdig indsats.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. oktober 2000 - 07:00 #38
Og jeg kan da også skrive den TCP/IP configuration som Windows ME skriver at man skal have. Det virker nok også meget godt!

Do not change the configuration of the ICS host computer
Assign each client computer a unique IP address in the 192.168.0.2 - 192.168.0.254 range.
Assign each client computer a subnet mask of 255.255.255.0
Enable DNS on each client computer and enter a unique host name—the name of the client computer as it appears on the identification tab of Network properties is recommended. Under DNS Server Search Order add 192.168.0.1.
Enter a Default Gateway of 192.168.0.1 on each client computer.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. oktober 2000 - 07:01 #39
ICS host computer = Den computer som har internet deling.