Avatar billede lisc Juniormester
22. oktober 2012 - 11:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken tablet til et barn?

Hej.
Så kom den tidsaler hvor en tablet kom på børnenes ønskeseddel. Og jo, jeg kan da godt se fidusen: app-spillemaskine, youtube viser og generel web-surfer.
Men hvilken skal man købe og er det over hovedet muligt at sætte et max limit på DKr. 1000,-?
Der er efterhånden kommet mange billige modeller på markedet, men dur de? Eller skal man købe en brugt?

Jeg kunne godt tænke mig at høre jer herinde hvad I mener om det.

Vh
Lisbeth
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 12:06 #1
Avatar billede clein1 Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:06 #2
Hej Lisbeth

Selv har vi købt en ipad til brug af både barn (2½ år) og de voksne :) den holder godt nok ikke prisen under 1000,- men vi mente at det var det værd med hensyn på indlæring via diverse app når knægten blir lidt ældre, pt er det mest puslespil, billeder og tegnefilm/historier han nyder...

Min nevø har fået en samsung mener jeg det er, den er væsentligt billigere og mindre men kan vidst nok nogenlunde det samme..
Avatar billede finb Ekspert
22. oktober 2012 - 12:12 #3
Den skal være robust !
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2012 - 12:59 #4
Hej.

  Hvad med en 7" Kurio? Den er rimelig robust, men lidt over dit budget. Synes den ser ok ud til målgruppen.

De bedste hilsner
Avatar billede lisc Juniormester
22. oktober 2012 - 13:01 #5
Tak for feed back!
@ treatmenice - det var dog en spændende link. Hvis man kan stole på de anmeldelser vil der nok være noget at finde der.
Er det et firma du har erfaring med?

@ clein1, ja en Ipad er mig for dyr :0(

@ finb - mine børn er hhv 7 og 9 år så de er riimelig forsigtige med  digitalt udstyr, men ellers kan jeg godt forestille mig det er vigtigt.
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. oktober 2012 - 13:05 #6
Her i huset påtænker vi denne

http://www.harald-nyborg.dk/p3425/denver-android-tablet-9-7

den fåes også i en 7 tommer udgave menprisforskellen er så lille, så det ikke gør noget.

men ellers har computercity en beregnet til målgruppen barn
Avatar billede Norregaard Praktikant
22. oktober 2012 - 14:50 #7
Hei..

Nu siger du dine børn 7 og 9 år og denne alder idag er de jo snart allerede IT nørder ;)

Jeg ville foreslå at købe en IPAD, ville også være godt for dem at være med på beatet og der er så meget mere at hente hos en IPAD end andre tablets på markedet.

Hvis en IPAD ligger for højt på budgettet, så er der altså muligheden at købe den brugt (Den blå avis) og man kunne nøjes med en IPAD 1..
Avatar billede lisc Juniormester
24. oktober 2012 - 11:07 #8
Hmm... Er ikke absolut en Mac entusiast. vil nu foretrække en Android model.
Avatar billede lisc Juniormester
06. november 2012 - 08:13 #9
And the winner is....
En 10" Point of View. Jeg turde ikke købe hos lightinthebox, da jeg fandt en del dårlige anmeldelser. Ville aller helst have haft en Ployer Momo11. Tror det er en super god tablet, men jeg kunne ikke finde et sted i EU hvor de havde den og var nær hoppet på en svindelhjemmeside: ployer-tablet.com. Jeg troede nermest det var producentens hjemmeside, men det er ren fusk. Så mange fejl der afslører at det er fusk, selv om man ved første kik tror det er seriøst.

Nå, 10" skærm var et vigtigt element (fik jeg at vide), Point of View har fået anmeldelser der ligger over middel, og jeg kan få den i DK til en rimelig pris. Så har jeg fortrydelsesret og er sikker på at der ikke kommer uventet told på ved levering.

:0)
Lisbeth