Avatar billede hathor Nybegynder
21. oktober 2012 - 18:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Galaxy SII kan ikke sende MMS med CynanogenMod 9.1.0

Jeg har installeret den nyeste stabile release af Cyanogenmod - version 9.1.0 til Galaxy SII.

Jeg benytter en dualboot mellem stock Samsung ROM 4.0.4 med Siyah kernel.

Det kører fremragende, ingen problemer - men jeg kan ikke sende MMS. Jeg kan godt MODTAGE MMS.

Jeg benytter CBB, og derved Telenors netværk.

Jeg har benyttet default APN som CyanogenMod fandt, og jeg har ændret APN indstillingerne til at være nøjagtigt som det fungerende APN jeg benytter i stock ROM, der sender MMS uden problemer.

Jeg vil SÅ gerne kunne bruge CyanogenMod, men hvis ikke det kommer til at fungere med MMS, så er det værdiløst for mig.

Er der NOGEN der kan hjælpe?
Avatar billede Henry Novice
23. oktober 2012 - 09:59 #1
har du sikret dig at den er indstillet korekt

Internet
•Navn: Telenor internet
•APN: internet
•APN type: default

MMS
◦Navn: Telenor MMS
◦APN: Telenor
◦MMSC: http://mms.telenor.dk
◦MMS-proxy: 212.88.64.8
◦MMS-port: 8080
◦APN type: mms
Avatar billede hathor Nybegynder
24. oktober 2012 - 10:58 #2
Jeg havde misforstået hvordan hele APN delen virker. Jeg troede, man kun kunne have et aktivt APN ad gangen, og at det ville være det, markeret med prik.

Men da jeg tilføjede et APN for MMS, uden at jeg fik mulighed for at markere det aktivt, så virkede MMS for mig.

Jeg kan ikke beskrive hvor lettet jeg var, da jeg havde lyst til at kyle rundt med lortet efter nogle timers frustration.

Tak for hjælpen. Smid et svar!
Avatar billede Henry Novice
31. oktober 2012 - 15:42 #3
Det var da godt du fik det til at virke, på min mobil har jeg skrevet det helesammen til en stor APN, som så indeholder alle oplysninger det er en LG Optimus 2X
Avatar billede hathor Nybegynder
03. november 2012 - 21:37 #4
Det forstår jeg ikke hvordan man gør - adskiller man med komma?
Avatar billede Henry Novice
07. november 2012 - 16:02 #5
i bunden skriver man: default, mms