Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 10:47 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Apache - Anden mappe end stadard

Har installeret APAche, men kan ikke få den til at godkende at jeg har ændret stien til anden end \"C:/Prigram Files/Apache/Apache/htdocs\"

Jeg ville gerne have den til at virke i \"C:/Html\"

Har ændret i \"httpd.conf\" men lige lidt hjælper det. Jeg får at vide \"You don\'t have permission to access / on this server\"

Hjælp mig lige :)
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 10:48 #1
snak med administratoren på din maskine.

Det lyder som om du ikke har rettigheder til det du prøver på
Avatar billede pitbull2 Nybegynder
10. august 2001 - 10:50 #2
Ta til Bilka og køb en ny computer...
Avatar billede pitbull2 Nybegynder
10. august 2001 - 10:51 #3
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 10:52 #4
pibull:dit svar er ubrugeligt, og din link er død
Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 10:52 #5
Hmmm, så venlige man er.

Måske man lige skulle sige at det er en lokalinstallation, for at kunne køre php
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 10:54 #6

Den fejl du for, hvornår opstår den ?

Jeg har selv apache på en win2k, som ikke bruger standard skuffen
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. august 2001 - 10:56 #7
Du har husket at ændre documentroot alle steder i httpd.conf ?
Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 10:58 #8
Jeg har ændret alle steder jeg kunen finde som pegede på standart mappen.

Jeg får fejlen lige så snart jeg kalder \'localhost\'
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. august 2001 - 11:01 #9
Hvilket styresystem har du på computeren ?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. august 2001 - 11:02 #10
prøv at ændre den her linie
DocumentRoot
til
DocumentRoot \"c:\\html\"
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. august 2001 - 11:04 #11
<Directory \"c:\\html\">
Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 13:32 #12
Jeg ved det ikke. Efter flere opgivet forsøg. Tog jeg konsekvensen, og afinstallerede det ige. Installere, men samme fejl. Ud med det igen. Og minsandten. 3 gang var lykkens gang, nu virker det. Tak for interessen
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 13:33 #13
underligt, men godt at det virker :)
Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 14:50 #14
Ja meget. Men det kan være du kan hjælpe mig med noget andet.

Jeg har mit site hos Freepaq. Og jeg kunne jo godt tænke mig at have samme struktur som dem, s jeg kan teste det godt igennem. Lokalt hos mig hedder det jo \"C:\\html\\skitzo.dk\" mens det på hos freepaq hedder /www/skitzo.dk

Hvordan, klarer jeg den?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. august 2001 - 14:56 #15
det er fordi freepaq kører med linux og du kører med windoze!
Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 14:56 #16
Hmm, så der er ikke noget at gøre?
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 15:00 #17
jo for du skal se det webhotel ud fra din htdocs skuffe i dit tilfælde din html skuffe

alt derunder, er det samme som hos freepaq under skitzo.dk

webmaster: hellere Windows end Lunix
Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 15:07 #18
Jo det virker skam også meget godt. Pånær når jeg har nogle php scripts som vil have den absolute sti \"/www/skitzo.dk/minfil.php\". Den virker ikke lokalt, og jeg skal derfor ændre den, og ændre den tilbage igen inden jeg uploader det hele til freepaq. Det ville være noget nemmere hvis det var ens
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 15:13 #19
så er det nogle, undskyld jeg siger det, dårlige php scripts
Avatar billede skitzodk Nybegynder
10. august 2001 - 15:19 #20
Det er jeg ked af at høre. For jeg er ellers så glade for dem :)

Nå, men jeg må jo kigge mig om efter nogle andre så.

Troede bare at man kunne fuske et elelr andet
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 15:20 #21
ret i dine php scripts istedet, det er med sikkerhed langt nemmere.