Avatar billede Chand1020 Nybegynder
13. oktober 2012 - 16:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tøm Tabeller

Hej

Skal lige siges jeg er helt ny og bruger måske kluntet beskrivlser.
Jeg har installeret MS SQL server 2008R2.
her har jeg connectet til mit webhotel således kan jeg jo se min database blive fyldt i tabellen fordi jeg jo har installeret et umbraco site.
Nu vil jeg gerne teste/prøve et andet site jeg opretter igennem webmatrix.
Det er bare som om jeg skal tømme tabellerne for det installere det jeg har lavet tidligere - jeg har jo kun købt en DB plads til at lege med.
Skal jeg gribe det an på en anden måde? Eller hvordan gør man det?
Avatar billede Syska Mester
13. oktober 2012 - 18:42 #1
Endnu et Umbraco eller ?

hvis du kun har en database ved din host ... og du lejer med 2 forskellige Umbraco sites ... så er du desværre( kan ske de har en både at gøre det på med prefix af tabel navne, men tvivler ) ... så bliver du nød til at sletter de tables ved din host for at du kan smide det nye online.

Hvis det ikke svare på dit spm, så bliver du nok nød til at komme med lidt mere info.

Umbraco kan vist nok også køre med en embedded CE version af SQL.
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
13. oktober 2012 - 19:03 #2
Ja jeg har kun en database men det er også ok at slette for jeg bruger det kun til at teste på!
Men går jeg bare ind og sletter tabellerne i den database jeg kan se
der er min, igennem sql server management studio.

Tænker om der er struktur i tabellerne eller den struktur er simpelthen blevet oprettet da jeg installerede det første site.
Avatar billede Syska Mester
13. oktober 2012 - 19:09 #3
System databaser er under "System tables" som du kan se ved siden af din "User" tables.

Så du kan roligt slette dem i første niveau. Bare du som sagt ikke sletter dem der er under "System Tables".

mvh
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
13. oktober 2012 - 19:54 #4
Nu kan jeg heller ikke finde ud af at indsætte et skærmprint - det går godt.. hmmmm

Min DB ser nogenlunde sådan ud:
rockmebabe_dk_db
Database Diagrams
Tabels
System Tabels
dbo.cmsContent
dbo.cmsContentType
dbo.cmsContentTypeAllowedContentType
dbo.cmsContentVersion
O.S.V.

så alt under systems Tabels er noget Umbraco har dannet er det dem du mener jeg ikke kan slette.???
Avatar billede Syska Mester
13. oktober 2012 - 20:17 #5
cmsContent etc. er forhåbelig ikke under "System Tablet".

Det burde se sådan her ud: http://i.imgur.com/eVH3g.png
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
14. oktober 2012 - 22:59 #6
Den ligner næsten din undtagen jeg ikke har mappen File Tables??

Kan jeg sende dig et skærmprint til din mail? Hvis du vil se det?
Avatar billede Syska Mester
14. oktober 2012 - 23:42 #7
Upload til et sted på nettet, det må være det nemmeste, så kan andre også følge med.

Men så er umbraco tabellerne vel heller ikke inde i "System Tables" som du skrev tidligere ...
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
16. oktober 2012 - 11:38 #8
Her et skærmprint af min tabel:
http://postimage.org/image/ynzqmzre5/

Men hvad skal jeg så slette for at der ikke er noget fra tidligere projekt i tabellen?
Avatar billede Syska Mester
16. oktober 2012 - 11:48 #9
Alle de tables er jo også på først niveua under "Tables" og ikke "System Tables" ...

Så alle dem kan du godt slette. Dvs alle de tabeller under "Tables", men selvf ikke dem under "System Tables".

Udover det, så mener jeg også at umbraco opretter et par "Stored Procedures".
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
17. oktober 2012 - 23:24 #10
Vender lige tilbage når jeg har prøvet!
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
21. oktober 2012 - 14:22 #11
Øv det er da ikke helt nemt nu fejler den ved foreign key.

http://i.imgur.com/DTqNL.png

Hvad sker der hvis jeg bare sletter hele databasen og opretter en ny!
Ville det ikke være nemmer?
Avatar billede Syska Mester
21. oktober 2012 - 15:01 #12
Hvis det er lokalt kan du godt. Tror ikke du har rettigheder til det hvis det er din hosted database.

Grunden tilbdu ikke kan slette den er at en anden table har en reference til den. Slet dem i en anden rækkefølge ... Så vil det virke.

Hvis du trykker på tables, så kan du markere alle på samme tid. Den fejler godt nok ved nogen af dem, men sltter andre. Gør det igen og til sidst vil alle være slettet.

Håber det kommer til at virke.
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
21. oktober 2012 - 15:32 #13
Tak for hjælpen prøver!!