Avatar billede futte850 Nybegynder
10. oktober 2012 - 19:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ang. udskiftning af harddisk med ssd+cache til ren ssd

Hejsa.
Jeg har fået en ny bærbar, hvor der sidder som standard en 320gb harddisk + 32gb ssd cache.

Denne harddisk har jeg valgt at udskifte med en ren ssd, dog har jeg det problem at windows godt kan se sdd´en i enhedshåndtering, men vil ikke vise den i computer ???

Det eneste som jeg kan se er en harddisk på 32gb, hvor mit styresystemt er installeret. Hvordan får jeg min 256gb ssd til at virke. ?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 19:47 #1
Prøv at se i "Diskhåndtering" disken er formodenlig ikke formateret.
Avatar billede futte850 Nybegynder
10. oktober 2012 - 20:06 #2
Den er formateret og det hele, men jeg kan bare ikke gå ind i den.
Har en eller anden ide om at jeg skal slå sdd cache fra i systemet og så installer windows 7 forny på 256gb ssd´en..
Men desværre aner jeg ikke helt hvordan man gør det!
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 20:35 #3
Gå ind i BIOS og tjek at den er sat op til at køre i AHCI tilstand - det skal den være for at TRIM er understøttet af Windows.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 20:42 #4
Nb. Hvis du ikke allerede ved det; Defragmenter aldrig en SSD disk, det forringer levetiden. Så se efter, at windows ikke er sat til automatisk defragmentering.
Det er så vigtigt at ikke defragmentere sin SSD, at muligheden helt er fjernet i Windows 8.
Avatar billede futte850 Nybegynder
10. oktober 2012 - 20:42 #5
Jeg er ret sikker på at den kører i AHCI.

Tror som sagt at problemet er at man ikke kan gøre med ssd cache samtidig med en ren ssd!
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 21:33 #6
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg har læst, at det ikke er godt for ydelsen. Men jeg ved det ikke.
Avatar billede futte850 Nybegynder
05. marts 2013 - 16:54 #7
Fik mit firma til at finde fejlen..!!!
Avatar billede futte850 Nybegynder
05. marts 2013 - 16:54 #8
fik mit firma til at finde fejlen.