Avatar billede JosefineJ Nybegynder
09. oktober 2012 - 14:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SEO meta description

Nå .. Jeg roder lidt med SEO og vil gerne lave en meta description til hver af mine sider så det ser ordentligt ud i ex google

Jeg henter alle mine sider ud fra db i index filen , og har så ved hjælp af en switch defineret beskrivelserne ud fra id'en .. (gør det samme med keywords og det fungere fint)

Men .... Når jeg foretager en SEO analyse viser den kun det første ord i description .. Kan den ikke lide mellemrum ? Hvis ikke , hvad gør jeg så ?

Håber i kan hjælpe ..
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2012 - 15:16 #1
<ole>

Der kan sagtens være mellemrum i en meta-description. Det tætteste, vi kommer uden info, er nok: "Du har lavet en fejl"  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2012 - 15:22 #2
Vi kan også lave en gættekonkurrence...

Skriver du

  <meta name="description" content=Øl og vin>

så vil den kun se "Øl", men skriver du

  <meta name="description" content="Øl og vin">

vil den se "Øl og vin".
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
09. oktober 2012 - 15:23 #3
switch($id){
case "1";
$site_titel = "Julehandel";
$description = "I vores hyggelige gårdbutik kan du købe at hvad der hører julen til!
break;
default;
$description = "#";
break;
};

<meta name="description" content=<?php  echo $description  ?> />
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2012 - 15:26 #4
Se løsningen i #2

Men du ved også at disse meta-tags ikke er synderligt betydende mere? Som der siges "There used to be a time when the contents of a pages Meta Tags was very important, it was around about the same time the Berlin Wall was still standing!!" ( http://www.seo-gold.com/seo-tutorial/meta-tags-optimization )
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
09. oktober 2012 - 15:34 #5
Kan ikke se hvordan jeg skulle kunne finde løsningen i det du skriver i #2 ? kan du være lidt mere specifik ?

Jeg bruger som samt samme metode til både title og keywords og det funger fint ?
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
09. oktober 2012 - 15:38 #6
Nu fattede jeg det , tak for hjælpen
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2012 - 15:55 #7
- og netop Description meta'en menes at være den, det i SEO-sammenhæng kan betale sig at anvende (som det også fremgår af artiklen).

Det er dog kun algoritmeudviklerne hos Google, som for alvor kan udtale sig kvalificeret om, hvad der er god optimering i forhold til Google.

Desuden betyder SEO mindre og mindre, efterhånden som Google laver mere og mere personaliserede resultater (du og jeg får to helt forskellige resultater på én og samme søgning).

Jo flere, der får Facebook eller andre sociale apps som indgang til WWW - og jo flere links, der bliver lagt disse steder - jo mindre betydning vil SEO desuden få.

Hvad angår mulighederne for effektiv søgning i WWW's indhold bevæger vi os desværre ikke fremad - men hastigt baglæns
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2012 - 16:03 #8
Og de der "..." husker du også ved dine keywords.

Men selv:

  <meta name="description" content="<?php  echo $description  ?>" />

er ikke korrekt, nødvendigvis, da din $description kan indeholde HTML-tegn, fx: "

Rigtigere:

<meta name="description" content=<?php  echo htmlspecialchars($description)  ?> />

som vil lave et "-tegn i $description om til &quot; som vil gøre det rigtige.
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
09. oktober 2012 - 17:55 #9
erikjacobsen
Smid et svar så du kan få nogle point :)

Og olebole , også tak til dig :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2012 - 18:29 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak. Olebole samler på noget helt andet.

Så: læg selv et svar og acceptér det.
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2012 - 19:27 #11
@Erik: Nej, du samler da vist på krydser i en eller anden kalender. Jeg samler derimod ikke på noget. Jeg spreder kun ... lys og godt humør, Erik  *D
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
09. oktober 2012 - 20:44 #12
Jamen okay da ;)