Avatar billede eiberg Nybegynder
08. oktober 2012 - 17:04 Der er 5 kommentarer

Back-up løsninger

Hey,

Jeg har haft brug for en dedikeret server, og har valgt at nappe en dedikeret root server hos Hetzner. Og det er fint, alt kører og supporten er hurtigt osv.

However, det er ikke en managed løsning og Hetzner inkluderer ikke nogle former for back-up services.
Det står man pænt selv for. Set i bakspejlet havde en managed løsning måske været bedre, men lige nu er der ikke penge til en fornuftig managed løsning + jeg meget gerne vil have WHM/cPanel på.

Anyways. Hetzner fortæller jo så, jeg selv skal installere back-up software på min server. Og nu kommer spørgsmålene.

- Er det korrekt at min back-up bliver gemt på serveren?
.... Jeg vil gerne have den eksternt.

- Er der nogle med gode forslag til eksterne back-up løsninger?
.... Der er tale om en fuld back-up, filer, mySQL og hele pivtøjet.

- Hvilken software kunne man eventuelt sætte op sin server og hvad kan der fås, der smider en fuld back-up over på en anden server?

- Hvis nu noget går galt, hvor wizard skal man så være, for at få læst sin back-up ind på sin server?

... Oh ja, serveren kører CentOS.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2012 - 20:15 #1
Du må nok hellere spørge dem, men den backup du tilkøber, bliver da rimeligvis nok bare gemt et andet sted i hostingcenteret, og ikke på samme serversystem, som du er på.
Avatar billede eiberg Nybegynder
08. oktober 2012 - 20:38 #2
"Hetzner inkluderer ikke nogle former for back-up services."...

Det er heller ej muligt, at tilkøbe en back-up service hos Hetzner.
Skrev endda til deres support omkring det, fordi jeg tænkte de må da være interesserede i penge.
Her er en del af svaret:

"for rootservers we do not offer softwaresupport, even if its payed. So there is no
possibility that we configure and maintain backup functionality for you."

Jeg har i øvrigt en nr. 2 dedikeret jeg kan lægge back-up'en over på, hvor der er back-up service.
Hetzner blev udelukkende valgt pga. serverperformance til prisen.

Så, jeg skal bare finde ud af hvordan jeg et dagligt FTP + mySQL dump som så ryger over på nr. 2 server via FTP.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2012 - 21:02 #3
Avatar billede eiberg Nybegynder
08. oktober 2012 - 21:17 #4
Nope ... Fik besked om at:

"In addition to this the backup space is just the mentioned amount of bare metal 'space' you can use in order to store your backups there."

I den wiki du linker til, står der også:

"Please note that the backup space can only be used from your server as access is only permitted from within the Hetzner network."

Jeg er ikke interesseret i en back-up, jeg kun kan nå fra min egen server - det kan jeg ikke bruge til meget, hvis skidtet er brændt op :)
Det sikkert også af den grund de er så venlige at inkludere 100GB gratis til deres XS servere, free of charge. For mig at se, er det useless.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2012 - 21:20 #5
Ok