Avatar billede hkprofil Forsker
08. oktober 2012 - 14:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gemme data i kalender

Jeg forstår ikke hvorfor mine data i min Outlook kalender forsvinder. F.eks. er nu alle mine aftaler fra sidste år forsvundet? Skal man gøre noget specielt for at gemme? Jeg bruger Windows 7.
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
08. oktober 2012 - 16:17 #1
I kalender  - Mappe - Kalenderegenskaber - Autoarkiver kan du se, hvordan den kalenderen er sat op til at gemme eller slette gamle emner - og hvor lang tid den gemmer det.

Måske er du heldig, at kalenderen med det gamle ligger et andet sted, så du kan hente det. Ellers kan du i hvert fald ændre indstillingen fremover.

Held og lykke med at finde det
Avatar billede hkprofil Forsker
09. oktober 2012 - 13:20 #2
Jeg har fundet, hvor jeg fremover kan gemme eller hvor længe, men jeg syntes nok jeg ofte har sagt "gem til arkiv" men hvor kan jeg evt. finde dem?
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
09. oktober 2012 - 16:43 #3
Du kan gå ind, hvor du indstiller autoarkiv - der står så, hvor filen ligger
Avatar billede hkprofil Forsker
09. oktober 2012 - 17:36 #4
Jeg kan godt se nogle filer i Outlook, men kan ikke få lov at åbne dem?
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. oktober 2012 - 20:54 #5
Prøv at importere fra fil. Her udpeger du stien til din Archive.pst.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
09. oktober 2012 - 22:16 #6
Det er det jeg har forsøgt!
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. oktober 2012 - 19:32 #7
Hvad er det så for filer, som du kan se i Outlook, og som du ikke kan få lov til at åbne?
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
11. oktober 2012 - 11:26 #8
C:\users\hjørdis\appdata\local\microsoft\outlook
archive.pst-fil
og den er på 443.441 KB.
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
11. oktober 2012 - 18:12 #9
hvordan prøver du at åbne den?
Via filer-åben-og så kalender eller pst.fil?

Læg mærke til, at den måske kan vises nederst i mappeoversigten som en ekstra mappe
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. oktober 2012 - 20:55 #10
#8>>Det er den fil, som du skal importere. Derved får du alt arkiveret lagt tilbage i de respektive mapper i din outlook.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
12. oktober 2012 - 07:53 #11
Når jeg vil importere til kalenderen, får jeg flg. besked "Denne privatmappefil (.pst) bruges allerede i den aktuelle profil" ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2012 - 12:56 #12
Så tyder det på, at du allerede har importeret den til din profil.
Der er 2 forskellige måder du kan importere en pst-fil på:
1. Importere til den aktuelle mappe (den mappe som er markeret i din outlook, når du starter importen).
2. Importere til den samme mappe i: (det lægger de importerede emner i de respektive mapper, hvor de hører hjemme).
Noget tyder på, at du har udført importen til aktuel mappe.
Du må prøve at kigge dine mapper igennem for at finde den mappe, hvor importen ligger.
Når du har fundet den,  så højreklikker du på den, vælger "Luk "Navnet på din fil"".
Herefter kan du prøve at importere den igen, denne gang skal du så markere selve mappen "Kalender" i importvinduet. Dette gør, at du kun importerer emner fra kalenderen.
Du kan også forsøge dig med "Fil/Åbn/Oulook datafil".
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2012 - 13:09 #13
I relation  til dit indlæg #8, så er det en mappe/fil med navnet "Archive" du skla kigge efter.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
12. oktober 2012 - 18:21 #14
Jeg får den samme besked, hvad enten det er "archive" eller "outlook" jeg vil importere!
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. oktober 2012 - 14:01 #15
Du skal starte med at fjerne den allerede importerede fil, ellers får du ikke lov til at importere igen.
/ptj_11