Avatar billede noex Nybegynder
07. oktober 2012 - 19:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formelhjælp

Dette spørgsmål er et tillægsspørgsmål til nedenstående tråd: http://www.eksperten.dk/spm/970132

Jeg kan se endnu et behov, idet jeg også gerne vil have teksten "Afventer" vist i de beregnede celler, såfremt "Kursusplan - startdato"-cellen er tom.

Herunder er formlerne:

Kolonne J
=HVIS(H42>=IDAG();"Afventer";HVIS(OG(ER.TAL(H42);A42<=IDAG();I42>=IDAG());1+(IDAG()-H42);"Afsluttet"))

Kolonne L
=HVIS(H42>=IDAG();"Afventer";HVIS(ER.TAL(J42);1+HELTAL(J42/7);"Afsluttet"))

Kolonne M
=HVIS(H42>=IDAG();"Afventer";HVIS(ER.TAL(K42);HELTAL(K42/7);"Afsluttet"))

Hvordan ser de opdaterede formler ud?

Fil er placeret her: http://gupl.dk/685651/
Avatar billede natkatten Mester
07. oktober 2012 - 19:13 #1
Hmm, f.eks. noget i retning af:

J-kolonnen startende i J4
=HVIS(ELLER(H4>=IDAG();ER.TOM(H4));"Afventer";HVIS(OG(ER.TAL(H4);A4<=IDAG();I4>=IDAG());1+(IDAG()-H4);"Afsluttet"))

L-kolonnen startende i L4
=HVIS(ELLER(H4>=IDAG();ER.TOM(H4));"Afventer";HVIS(ER.TAL(J4);1+HELTAL(J4/7);"Afsluttet"))

L-kolonnen startende i L4
=HVIS(ELLER(H4>=IDAG();ER.TOM(I4));"Afventer";HVIS(ER.TAL(K4);HELTAL(K4/7);"Afsluttet"))
Avatar billede natkatten Mester
07. oktober 2012 - 19:16 #2
Den sidste skal naturligvis være M-kolonnen startende i M4
Avatar billede noex Nybegynder
07. oktober 2012 - 21:39 #3
Tak! Det virker. Laver du et svar, så jeg kan give dig point? ;-)
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
07. oktober 2012 - 22:36 #4
Nå, kan se, der er kommmet et svar, men her er  mit Jeg har sat Ej startet isf afventer, så du kan se forskel - men det er jo til at ændre

J7

=HVIS(H7;(HVIS(H7>=IDAG();"Afventer";HVIS(OG(ER.TAL(H7);A7<=IDAG();I7>=IDAG());1+(IDAG()-H7);"Afsluttet")));"Ej startet")

K7
=HVIS(H7;(HVIS(ER.TOM(H7);"Afventer";HVIS(OG(ER.TAL(6);H7>IDAG());"Afventer";HVIS(OG(ER.TAL(H7);H7<=IDAG();I7>=IDAG());(I7-IDAG())-1;"Afsluttet"))));"Ej startet")

L7
=HVIS(H7;(HVIS(H7>=IDAG();"Afventer";HVIS(ER.TAL(J7);1+HELTAL(J7/7);"Afsluttet")));"Ej startet")

M7
=HVIS(H7;(HVIS(H7>=IDAG();"Afventer";HVIS(ER.TAL(K7);HELTAL(K7/7);"Afsluttet")));"Ej startet")
Avatar billede noex Nybegynder
09. oktober 2012 - 10:58 #5
Endnu en gang tak! Jeg afventer fortsat at kunne give point ;-)
Avatar billede natkatten Mester
09. oktober 2012 - 13:07 #6
Et svar er her
/natkatten