Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2012 - 16:08 Der er 2 kommentarer

iPhone 3GS går ud og kan ikke tænde

Hej.

Jeg er efterhånden begyndt at blive træt af, hvad der ellers tidligere var en velfungerende telefon for mig.

Min iPhone 3GS er på det seneste begyndt at gå ud meget ofte, og det sker som regel bare lige pludselig.

Tidligere gjorde den det typisk når der var omkring 30% batteri tilbage, men nu gør den det også selvom der f.eks. er 50% batteri tilbage.

Det underlige er så, at hvis jeg prøver at tænde den igen, så vil den ikke starte, men viser blot på skærmen, at den mangler opladning. Hvis jeg så venter et stykke tid eller bliver ved med at tænde den, så kan den pludselig godt starte op, og har stadig samme mængde strøm tilbage som før (30-50%).

Og det er sateme begyndt at blive irriterende, når man står og skal bruge telefonen til noget vigtigt.

Den nuværende version på den er 5.1.1. Jeg er ikke sikker, men synes at det var efter denne opdatering, at telefonen begyndte at sluge strøm hurtigere og pludselig gå ud. Måske en softwareopdatering til iOS 6 ville hjælpe? Eller det bare batteriet der efterhånden er helt fucked? Telefonen er trods alt ved at være en 2-3 år gammel.
Avatar billede benzon Praktikant
07. oktober 2012 - 23:33 #1
Det kan være defekt batteri, har en veninde der har haft samme problem, hun fik ny batteri, og så virkede den igen, men som sagt intet jeg kan garantere, du kan de fleste uofficielle rep steder, få dem til at lave en fejlsøgning det koster vist 200 kroner
Avatar billede Zaquel Nybegynder
16. oktober 2012 - 17:33 #2
3GS kører sku ikke ret godt med iOS4 og derover, efter min mening. Men det burde ikke påvirke dit batteri.

3GS'eren er ved at være en ældre telefon, og typisk at man begynder at se fejl på batteriet nu. Det er ret nemt at skifte på den model.

Før du gør noget, kan du dog prøve at lave et soft-reset. Det sletter ikke noget, men kan hjælpe på problemet - har oplevet det mange gange, og i 4/5 tilfælde hjælper et soft-reset.

Hvis du ikke ved hvordan du gør dette så forklarer jeg det lige :-)

1: Hold "tænd/sluk/lås" knappen nede (den i toppen af telefonen)
2: Samtidig med dette holder du "HJEM" knappen nede.
3: Fortsæt med dette. Den vil nu komme med en "bjælke" som du kan slide for at slukke telefonen. Ignorere dette, og fortsæt med at holde de to knapper nede samtidig.
4: Telefonen vil slukke - fortsæt
5: Telefonen viser nu Apple Logoet. Slip knapperne. Den er nu soft-resat.

Soft-reset betyder at alle processor osv. bliver lukket HELT ned og startet op igen. Når du slukke telefonen almindeligt, bliver den ikke helt slukket. For at få den helt slukket skal man have batteriet ud på en typisk telefon.