Avatar billede f.ts Praktikant
07. oktober 2012 - 14:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udregninger i tabel word 2007

jeg har en meget rodet tabel i word 2007 som jeg skal have lavet simple udregninger: lægge indholdet af to celler sammen.
tabellen har en del flettede celler så jeg kan ikke tage f.eks "som over"
mvhfinn
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
07. oktober 2012 - 17:49 #1
Hvis du har flettet rækker, skal du stadig tælle samtlige rækker ned. Hvis du f. eks. har flettet B2 og B3 i en kolonne hedder den næste række stadig B4.
Hvis du derimod har flettet f. eks. C2 og D2 vil den næste kolonne, som umiddelbart skulle betragtes som E2 være D2.

Du skal altså tælle antallet af rækker, uanset hvor mange der er flettet, mens der i kolonner kun skal tælles det antal "celler" du kan tælle derhenad.

Du kan altså risikere, at to celler lige under hinanden har forskellige bogstaver.

Håber, det var forståeligt.
Avatar billede f.ts Praktikant
07. oktober 2012 - 21:19 #2
ja det lyder rigtigt - ved du også om man evt kan navngive cellerne og dermed slippe for problemet
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
07. oktober 2012 - 21:57 #3
Det ved jeg ikke, men hvorfor laver du ikke tabellen i Excel og indsætter den i Word?
Avatar billede f.ts Praktikant
08. oktober 2012 - 07:33 #4
tabellen er en del af en skabelon, men ellers havde det været en god ide
Avatar billede bernhardtjessen Nybegynder
08. oktober 2012 - 15:56 #5
Du kan stadig have det inde i et worddokument - wordskabelon