Avatar billede gr8m8 Novice
05. oktober 2012 - 11:43 Der er 1 løsning

Automatisk kørsel af PHP filer

Hej eksperter.

Jeg har en Windows 2008 server hvor jeg har en prestashop webshop kørende. Til denne har vi fået udviklet et script som har 3 PHP filer der skal køres hver dag.
Jeg har prøvet mig frem med Task Scheduler, men det er endnu ikke lykkedes mig at få den til at afvikle PHP filerne.

Case:
fil_1.php tager ca.  5 minutter at afvikle.
fil_2.php tager ca.  5 minutter at afvikle.
fil_3.php tager ca. 60 minutter at afvikle.

Jeg vil gerne kunne afvikle dem hver for sig og det er vigtigt at de bliver færdige før den næste går i gang.

Nogen der kan/vil hjælpe med at finde en løsning på dette?

På forhånd mange tak :-)
Avatar billede gr8m8 Novice
05. oktober 2012 - 12:18 #1
Langt om længe fandt jeg en løsning selv :-)

Måske dette kan hjælpe andre i fremtiden.

1) Lav en TXT fil.
2) Omdøb den til f.eks. script.bat
3) Åben filen i notepad
4) Tilpas og indsæt denne kode:

C:\wamp\bin\php\php5.3.8\php.exe C:\wamp\minescripts\script.php
exit

5) Gem og du kan nu tilføje filen i Task Scheduler ;-)